به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر روز شنبه در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ افزایش نسبی دما و تداوم موج گرمایی از روز یکشنبه تا اواخر هفته‌ جاری در استان است که می‌تواند موجب افزایش مصرف آب و برق و احتمال گرمازدگی به‌ویژه در سالمندان و کودکان شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود طی هفته‌ جاری در مصرف آب و برق صرفه‌جویی شده و در صورت امکان از حضور در فضای باز به‌ویژه برای کودکان و سالمندان خودداری شود.

امیدفر افزود: پدیده دیگر وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید است که می‌تواند موجب آسیب به سازه‌های سبک و یا خسارت به تابلوهای تبلیغاتی شود که در این مورد نیز توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

وی در مورد دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۷ و ۲۲ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۷ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش یافته است.

به گفته وی، ورزقان و سراب با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، خنک‌ترین و ملکان با دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌اند.

منبع: ایرنا