به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی زاده روز سه شنبه در جمع کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان گفت: به خاطر سخت گیری بانک ها در اخذ ضمانت و قبول نکردن ضمانت های زنجیره ای، روستائیان برای دریافت وام مقاوم سازی با مشکل روبرو می شوند که امید است بانک ها در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به صدور هشت هزار و ۷۰۰ جلد سند مالکیت برای واحدهای مسکونی در روستاهای این شهرستان، اظهار کرد: تاکنون در ۵۱ روستای این شهرستان طرح هادی اجرا شده است.

غنی زاده، با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی در اجرای طرح های عمرانی در روستاها برای محرومیت زدایی، ادامه داد: اقدامات این بنیاد علاوه بر آبادانی روستاها موجب بهره مندی ساکنان آن ها از مزایای این خدمات می شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهر نیز با اشاره به بازنگری اجرای طرح هادی در ۳۶ روستای این شهرستان، گفت: در سال گذشته طرح هادی ۲۲ روستا در این شهرستان مطالعه اولیه شد و ۱۴ طرح هادی روستاها نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

هادی رحیمی، افزود: در سال گذشته ۳۵ هزار و ۴۶۴ مترمربع از معابر عمومی ۱۰ روستای این شهرستان با اعتبار بیش از چهار میلیارد تومان آسفالت ریزی شد و امسال نیز برای ۷۵ هزار متر مربع آسفالت ریزی در روستاهای اهر برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری در ۱۰ روستای این شهرستان طرح هادی اجرا می شود، افزود: در سال گذشته برای اجرای کانال، دیوار سنگی و سنگفرش در روستاهای این شهرستان در قالب طرح هادی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی با اشاره به بهسازی ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی این شهرستان با تسهیلات ۱۵ میلیارد تومانی در سال گذشته، اظهار کرد: در سال جاری نیز طبق سهمیه اعلامی، ۱۵۰ واحد مسکونی در روستاهای اهر مقاوم سازی می شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهر از ساخت ۹۷ واحد مسکن محرومان در این شهرستان در طول سال گذشته و امسال خبر داد و یادآور شد: برای هر یک از این واحدها علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه بنیاد مسکن، ۳۰ میلیون تومان هم به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

رحیمی، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ برای ۴۱۵ واحد از املاک روستایی این شهرستان سند مالکیت صادر شده است .

شهرستان اهر با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع بوده و دارای ۲۳۱ روستا است.

۲۱ مرداد سال ۱۳۹۱ زمین لرزه هایی به بزرگی ۶.۲ و ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ˈ ریشتر ˈ شهرستان های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

تعداد چهار هزار واحد از خانه های مسکونی روستاهای این شهرستان ها در این زلزله ۶۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند که علت آن مقاوم نبودن واحدهای مسکونی اعلام شد.