به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: جلسه کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی در ساعت ۱۱ صبح مورخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ در خصوص بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه تراکتور با حضور اعضا برگزار شد.
با توجه به مکاتبه فیفا در تاریخ ۴ اوت ۲۰۲۳ مطابق با روز جمعه مورخ ۱۳ مرداد مبنی بر بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه و با نظر به اینکه باشگاه تراکتور یک روز بعد از بسته شدن پنجره توسط فیفا مدارک و قراردادهای بازیکنان جدید خود را به سازمان لیگ ارائه کرده است بنابراین تا اعلام رفع مسدودی پنجره نقل و انتقالات از سوی فیفا مجوز حضور در مسابقات لیگ برتر برای بازیکنان جدید خود را ندارد.
بنا به این گزارش، پیش‌تر باشگاه تراکتور با انتشار اطلاعیه‌ای مدعی شده بود که قرارداد تمام بازیکنانش را پیش از نامه ارسالی فیفا به سازمان لیگ ارائه کرده و از این رو بازیکنانش مشکلی برای بازی در هفته اول لیگ برتر نخواهند داشت.

متن اطلاعیه باشگاه تراکتور:
مبلغ رضایت‌نامه «گوستاوو واگنین» پیش از این به صورت کامل به حساب معرفی شده واریز شده است اما چون شماره حساب نزد «سیتی بانک نیویورک آمریکا» بوده، کل مبلغ در بانک بلوکه و به باشگاه رومانیایی منتقل نشد. بار دیگر از باشگاه مذکور شماره حساب جدید درخواست کردیم که با تعلل آن‌ها مواجهه شد اما ساعتی پیش، مبلغ مورد نظر برای رضایت نامه گوستاوو واریز شد.
با توجه به اینکه مدارک ما هفته قبل به فدراسیون تحویل داده شده و مستندات آن در سامانه هم ثبت شده است کارت بازی تمام بازیکنان جدید در فرجه زمانی مناسب صادر شده و می‌توانند تیم را در هفته اول مسابقات لیگ برتر همراهی کنند. قابل رویت است که نامه فیفا نیز یک هفته بعد از ثبت قانونی مدارک ما واصل شده است.
تأکید می‌شود، با توجه به اینکه هفته گذشته آماده بازی با سپاهان بودیم، مدارک لازم جهت ثبت قراردادها را به همراه صورت جلسه میزان بودجه باشگاه، به سازمان لیگ تحویل داده‌ایم و مشکلی از این حیث برای اولین مسابقه ما وجود ندارد.

منبع: نصرنیوز