به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نادر کمالی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به یمن هفته دولت سال جاری، ۹۰ پروژه گازرسانی در استان آذربایجان شرقی مورد افتتاح و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: هفته دولت امسال از روزهای پربار عملکردی و تحقق تعهدات گازرسانی به مناطق محروم بوده و امسال اندک روستاهای باقیمانده استان نیز یکی پس از دیگری به مدار مصرف گاز طبیعی متصل می شوند تا سال ۱۴۰۲، سال به ثمر رسیدن تلاش بی وقفه کارکنان خدوم شرکت گاز در خدمت رسانی صادقانه به مردم معرفی شده و استان آذربایجان شرقی به عنوان استان سبز کشور از لحاظ گازرسانی مبدل شود.

کمالی در توضیح پروژه های گازرسانی قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری افزود: گازرسانی در ۲۶ روستای استان با ۴۲۸ خانوار و اعتباری بالغ بر۲۵۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در هفته دولت سال جاری تحقق خواهد یافت.

وی گازرسانی به دورافتاده ترین شهرهای مرزی و توزیع عادلانه رفاه در اقصی نقاط استان را از برکات دولت مردمی دانست و ادامه داد: با وجود سرانه بالای گازرسانی به هر خانوار روستاهای دورافتاده و صعب العبور استان، اهتمام دولت مردمی بر بهره مندی تمام مردم از انرژی ارزان و پاک گاز طبیعی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص پروژه های قابل افتتاح بخش صنعتی تصریح کرد: ۴ ایستگاه گازرسانی در راستای حفظ پایداری جریان گاز مصرفی مشترکان در زمان پیک  مصرف و همچنین گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی عمده در هفته دولت سال جاری افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه شبکه گاز در روستاهای باقیمانده شهرستان چاراویماق، امسال با شتاب روزافزونی در حال اجرا بوده و شاهد تحقق جهاد گازرسانی در این شهرستان هستیم.

کمالی با اشاره به اینکه امسال تأمین گاز روستاهای دارای قابلیت گازرسانی به اتمام خواهد رسید، افزود: در تداوم توسعه شبکه گاز در روستاهای استان، امسال بیشترین بهره مندی روستاها از نعمت گاز طبیعی به شهرستان چاراویماق تعلق دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون گازرسانی به ۲۰ روستا در شهرستان چاراویماق فعال بوده و برای بهره مندی روستاهای این شهرستان، شبکه ای به طول ۴۴ هزار متر اجرا شده است.

کمالی تصریح کرد: در سال جاری ۳۰۰ خانوار روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تأکید کرد: گازرسانی به ۵ روستای این شهرستان در قالب اضافه کاری ابلاغ شده و با تحقق پروژه های اجرایی در سال جاری،  تعداد ۲۰۲  روستای این شهرستان از نعمت الهی گاز بهره مند و درصد برخورداری خانوارهای روستایی به ۹۸.۱ درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: فارس