به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد محرم زاده یخفروزان در تشریح جزییات وقوع سیل در اهر و خسارات ایجاد شده در این منطقه، گفت: در ساعت ۲۰ شب گذشته بارندگی شدید آغاز شد و به مدت ۴۰ دقیقه به طول انجامید که در پی آن سیل در این منطقه جاری شد و منجر به از بین رفتن زیرساخت‌ها و راه‌های ۱۵ روستا شد.

 نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقوع سیل در شهر اهر نیز به باغات میوه و شالیزارها به طور جدی آسیب وارد کرده است و دو مسیلی که در داخل شهر وجود دارد فوران کرده و آب با شدت وارد منازل مردم شد و به ۳۰۰ منزل مسکونی و ۲۵ خودرو آسیب جدی وارد کرده است.

وی با اشاره به نحوه امدادرسانی به سیل‌زدگان این منطقه، تصریح کرد: متاسفانه امکانات موجود در این منطقه بسیار ضعیف است و برغم اینکه مسئولان اعم از شهردار، فرماندار و اعضای شورای شهر پای کار بودند اما تعدادی از همشهریانمان که منازلشان دچار آسیب جدی شده بود شب گذشته را بی‌سرپناه ماندند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: استاندار، آقای نامی رییس سازمان مدیریت بحران و مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی از این منطقه بازدید کرده و به دنبال آن به سرعت تیم‌هایی جهت ارزیابی میزان خسارات وارد شده به مزارع، کشاورزان، دامداران، منازل مسکونی و ابنیه فنی و تسریع روند ارائه خدمات به سیل‌زدگان تشکیل شد.

نایب رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، در خصوص لوازمی که سیل‌زدگان این منطقه به آن نیاز فوری دارند، تاکید کرد: هم‌اکنون مردم سیل‍‌زده نیاز به امکانات اولیه زندگی اعم از پتو، موکت و سایر وسایل ضروری دارند چرا که تمام وسایل زندگی خود را از دست داده‌اند.

منبع: خانه ملت