به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سه کوهنورد تبریزی که به قصد صعود به قله سبلان به این منطقه رفته بودند به علت شرایط نامساعد جوی مفقود شدند و پس از ساعت‌ها جستجو توسط امدادگران متاسفانه ۲ تن از آنها (خانم) به دلیل هیپوترمی (سرمازدگی) جان خود را از دست داده و تنها یک نفر زنده مانده بود.

بر اساس این گزارش تیم‌های امداد از تبریز، اردبیل و مشکین شهر امروز به محل وقوع حادثه در یخچال شمال شرقی رسیدند و در ابتدا به کوهنورد زنده‌مانده امدادرسانی کردند و انتقال پیکر ۲ کوهنورد دیگر در مرحله بعدی در حال انجام است.

با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه امکان امداد هوایی مقدور نبوده و امدادگران به ناچار به صورت زمینی به کوهنوردان حادثه‌دیده دسترسی پیدا کردند.

بی‌توجهی به توصیه‌های هواشناسی در سبلان حادثه آفرید

میرعلی آقاسیدی با ابراز تاسف فوت ۲ کوهنورد تبریزی در منطقه سبلان اظهار کرد: از ساعات اولیه گزارش از طریق هلال احمر و هیأت کوهنوردی استان اردبیل پیگیر موضوع بودیم و با اعزام چندین تیم امدادی و جستجو از اردبیل در تلاش برای یافتن حادثه‌دیدگان بودیم و به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان امداد هوایی هم میسر نبود.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان‌شرقی ضمن تسلیت این حادثه تلخ به جامعه کوهنوردی و خانواده‌های بازماندگان تصریح‌کرد: فعالیت‌های کوهنوردی حتما زیر نظر باشگاه‌ها و مربیان مجرب و با کسب آموزش‌های لازم انجام گیرد.

منبع: فارس