به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حضرتی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به پرونده قاچاق لوازم آشپزخانه خارجی در بناب گفت: عوامل نیروی انتظامی این لوازم را به ارزش یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال از یک انبار باربری در این شهرستان کشف کردند.

وی با بیان اینکه به این پرونده در شعبه تعزیرات حکومتی بناب رسیدگی شد اظهار کرد: شعبه با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی لازم از سوی متهم اتهام قاچاق را محرز دانست و وی را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک برابر ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پرونده قاچاق انواع کالای خارجی شامل روغن ذرت، مواد شوینده و شکلات در چاراویماق گفت: این کالا‌ها به ارزش ۳۳۱ میلیون ریال به همت ماموران نیروی انتظامی از یک دستگاه خودروی ون کشف و در شعبه تعزیرات حکومتی این شهرستان رسیدگی شد.

حضرتی ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی لازم از سوی متهم و نداشتن برچسب اصالت و سلامت اتهام قاچاق را محرز دانست و وی را علاوه بر ضبط کالا‌ها با احتساب ارزش خودرو به پرداخت یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی یادآور شد: بر اساس قانون هر نوع کالای سلامت محور وارداتی که به طور مستقیم با سلامت جان مردم در ارتباط باشد باید علاوه بر داشتن مستندات قانونی واردات دارای برچسب اصالت و سلامت کالا بوده و هویت کالا احراز شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان