به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جبار علی ذاکری، معاون عمرانی استاندار ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به چالش‌های آبی استان در سال جاری، اظهار کرد: وضعیت کنونی نشان می‌دهد که نیازمند حرکت‌های جدی مشترک برای جلوگیری از تکرار چالش‌های آبی استان در سال‌های آتی هستیم.

وی تاکید کرد: باید اقدامات عملی در این زمینه انجام شود و اثربخشی برنامه‌ها و اقدامات را ببینیم؛ چرا که تنش آبی در استان مشهود بوده و نیازمند اجرای برنامه‌های مناسبی برای پیشگیری از مشکلات سال آینده در بخش آب شرب و کشاورزی هستیم.

ذاکری با اشاره به خشکی سد نهند تبریز در سال‌جاری و تلاش مجموعه آب استان جهت جایگزینی منابع دیگر آبی شهر، گفت: طرح‌های جایگزین سد نهند، کار خاصی بود و از بعد مهندسی، یک کار نشدنی را شدنی کردند. در این راستا با مدد حق و علی رغم مشکلات ایجاد شده، اجرایی شد.

وی افزود: البته این اقدامات صرفا مُسکّن بوده و کار اساسی برای این حوزه، تکمیل رینگ ۱۶ کیلومتری شرق تبریز است که اتفاق مبارکی خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید ویژه‌ای بر جداسازی آب صنعت و شرب در راستای مدیریت بهینه منابع آب موجود کرد و گفت: نیازمند اجرای برنامه‌های مناسب جهت پیشگیری از مشکلات آب شرب و کشاورزی استان در سال آینده هستیم.

منبع: فارس