به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد خانی در خصوص لزوم اجرای شبکه فاضلاب شهر ورزقان گفت: شهرستان ورزقان با وسعت ۲۳۶۸ کیلومتر مربع و با ارتفاع ۱۵۶۰ متر از سطح دریا در مناطق عمدتاً کوهستانی استان آذربایجان شرقی واقع گردیده است. با توجه به کوهستانی بودن منطقه و سنگی بودن زمین در شهر ورزقان و مشکلات حفر چاه جذبی و تراز بالای آب‌های زیرزمینی و لزوم تخلیه کوتاه مدت و هزینه بر بودن آنها و همچنین احتمال آلودگی چاه‌های آب و در راستای افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه و ارج نهادن به درخواستهای بحق مردم عزیز و مسئولین محترم منطقه، شرکت آب و فاضلاب استان را برآن داشت تا نسبت به اجرای طرح فاضلاب شهر ورزقان برنامه ریزی و اقدام نمایند.

وی افزود: به رغم همه این مشکلات، ۱۱.۵ کیلومتر از شبکه ۴۰ کیلومتری فاضلاب این شهرستان انجام شده و لوله‌های با اقطار ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر و از جنس پلی اتیلن در این طرح استفاده شده است.

مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: براین اساس قراردادی با موضوع عملیات اجرایی شبکه‌های جمع آوری و خطوط انتقال شهرستان ورزقان بین شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا و با تأمین مالی مجتمع مس سونگون آذربایجان منعقد گردید و در این راستا عملیات اجرایی و لوله گذاری فاضلاب از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

خانی تاکید کرد: علیرغم وجود مشکلات متعدد از جمله، وجود زمینهای سخت و سنگی، بالا بودن سطح تراز آب زیرزمینی، ریزشی بودن برخی از مسیرها، وجود تأسیسات زیر بنایی متعدد (گاز- مخابرات و آب) و … تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ بخش قابل توجهی از شبکه فاضلاب اجرا گردیده است.

وی تصریح کرد: کل شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر ورزقان و خاروانا حدود ۵۹ کیلومتر و از جنس لوله‌های فاضلابی پلی اتیلن کاروگیت می‌باشد.

مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱,۵۷۰ میلیارد ریال و به مدت ۳۶ ماه اجرا می‌شود.

منبع: مهر