به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حمید منجم امروز در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: در پی بارش شدید برف و کولاک در استان، طی شبانه روز گذشته (۱۵ و ۱۶ دیماه ۱۴۰۲) شاهد گرفتاری ۲۷ نفر در برف و کولاک بوده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی گفت: در ساعت ۲۳:۳۰ روز جمعه، ۵ نفر در برف و کولاک در شهرستان مرند، جاده روستای دارانداش، گرفتار برف و کولاک شده بودند توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر نجات یافتند.

منجم در خصوص حادثه دوم گفت: در ساعت ۰۰:۲۵ روز شنبه، در اثر گرفتاری آمبولانس اورژانس در برف و کولاک یک بیمار در شهرستان ورزقان، کیلومتر ۳۰ جاده ورزقان-خاروانا، نیازمند امداد رسانی بود که با آمبولانس جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در ساعت ۲۳:۴۵ روز جمعه، ۲۱ نفر در اثر برف و کولاک در کیلومتر ۸ آزادراه تبریز – سهند، گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر به مقصد خود رسیدند.

وی گفت: در مجموع در این حوادث به ۲۷ نفر از هموطنان امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی، از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت نیاز به سفر در مناطق کوهستانی و برفگیر استان، تجهیزات ایمنی لازم را به همراه داشته باشند.

منبع: فارس