به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم با افتتاح این واحدها در روستای پشتاب هوراند به دیدن مردم روستا رفت و در جریان طرح های محرومیت زدایی این روستا از جمله طرح گازرسانی هم قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز همچنین در جلسه تودیع و معارفه امام جمعه جدید هوراند با اشاره به آیه إنْ تَنْصُروا اللهَ یَنْصُرُکُم وَ یُثَبّتْ أقدامَکُم گفت: کمک به دین از خصوصیات افراد با ایمان و با تقواست و در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره شده است که اگر خدا را یاری کنید او نیز به طور قطع شما را یاری کرده و گام هایتان را استوار می کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت جهاد تبیین برای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری گفت: باید به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پی برد و تمام مردم را به این مسئله مهم آگاه کرد و این آگاهی به هیچ وجه ممکن نیست مگر اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی و دولتی با اولویت تذکر لسانی پای کار باشند.

وی در ادامه بیداری ملت‌های جهان را از مهمترین دستاوردهای حوادث اخیر غزه دانست و گفت: خوشبختانه در سراسر جهان مردم بیدار شده اند و چهره پلید و جنایتکار صهیونیسم برای جهان آشکار شده است و انشاءالله رزمندگان اسلام با یاری خداوند متعال و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در آینده پیروز این میدان خواهند بود.

وی خطاب به مردم شهرستان هوراند گفت: همان طور که در سال‌های قبل سنگر نماز جمعه را خالی نکرده اید و با اتحاد و همدلی در کنار امام جمعه سابق بودید انشاءالله در روزهای آینده هم با قوت و یکصدا قرارگاه و جبهه فرهنگی شهرستان را خالی نگذارید و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم با حضور حداکثری و عبور از این امتحان الهی دشمن را مایوس کنید.

در این مراسم از حجت الاسلام شکرنژاد تجلیل و حجت الاسلام قیاسی به عنوان امام جمعه جدید هوراند معرفی شد.

هوراند در شمال شرق آذربایجان شرقی و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از تبریز واقع شده است.

کمیته امداد آذربایجان شرقی در نیمه نخست امسال ۷۶۵ واحد مسکونی برای مددجویان زیر حمایت در سراسر استان خریداری یا ساخت کرده است.

در سال گذشته هم یکهزار و ۲۸۶ مسکن روستایی و شهری ساخته یا خریداری و به مددجویان استان آذربایجان شرقی تحویل شد.

منبع: ایرنا