به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا رسول زاده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون تمام راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، بیان کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، بارش برف و باران در چند روز آینده ادامه خواهد داشت، بنابراین رانندگان و مسافران باید موارد ایمنی در رانندگی را رعایت کرده و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در زمان حاضر بارش برف در محور هشترود – مراغه و اهر – کلیبر ادامه دارد، بر ضرورت به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی برای مسافرت در این محورها تاکید کرد.

رسول زاده با اشاره به اینکه با آغاز بارش‌های زمستانی از شب گذشته در استان، گروه‌های راهداری ۷۰۰ کیلومتر- باند از راه‌های استان را با استفاده از ۱۰۰ تن مخلوط شن و نمک، برف روبی و نمک و شن پاشی کردند.

وی همچنین گفت: در مدت یاد شده راهداران استان به ۱۵ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: بیشترین میزان برف روبی در راه‌های ارتباطی چاراویماق، هشترود، اهر، کلیبر، خداآفرین، مرند، هوراند و ورزقان انجام شده است.

رسول زاده، ادامه داد: در عملیات زمستانی امسال، یک هزار و ۲۰۰ نیروی راهداری این اداره کل با استفاده از ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در سطح ۱۴ هزار کیلومتر راه‌های زیر پوشش و ۳۸ نقطه برف گیر و کوهستانی به رانندگان و ترددکنندگان جاده‌ای خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلفن گویای ۱۴۱ به طور شبانه روز در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی پاسخگوی رانندگان و مسافران است، یادآور شد: ترددکنندگان جاده‌ها همچنین می‌توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضع آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

منبع: مهر