به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا رسول زاده روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه هم اکنون تمامی راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آن ها جریان دارد، اظهار کرد: در این مدت گروه های راهداری استان پنج هزار کیلومتر باند از راه های استان را برف روبی و نمک و شن پاشی کردند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این عملیات یک هزار و ۱۹۶ تن مخلوط شن و نمک استفاده شده است، اظهار کرد: بیشترین میزان برف روبی در راه های استان در آزادراه تبریز- زنجان، هشترود، چاراویماق، ورزقان، میانه، مرند، اهر، شبستر و مراغه انجام شده است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲ روز گذشته بیش از ۵۰۰ راه روستایی استان در مسیرهای مختلف برف روبی شده است.

رسول زاده، ادامه داد: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان، بارش برف و باران و کولاک در نقاطی از استان ادامه خواهد داشت بنابراین رانندگان و ترددکنندگان جاده ها باید موارد ایمنی در رانندگی را رعایت کنند و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

وی راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر را ۳۸ نقطه اعلام کرد و یادآور شد: این اداره کل با استفاده از یک هزار و ۲۰۰ نیرو و ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و بکارگیری کلیه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی در راه های پرتردد استان به ترددکنندگان جاده ها خدمات رسانی می کند.

رسول زاده، افزود: تلفن گویای ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی بوده و ترددکنندگان جاده ها می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

منبع: ایرنا