به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در بیشتر مناطق استان به ویژه منطقه ارسباران برف باریده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های اصلی هواشناسی، بیشترین بارش به میزان ۲۶ میلی متر (آب حاصل از ذوب برف) و بیش از ۳۰ سانتی متر ارتفاع برف از ورزقان گزارش شده است.

وی اظهار کرد: کلیبر، خداآفرین، اهر و هوراند نیز به ترتیب با ۲۴، ۲۰، ۱۸.۳ و ۱۸ میلی متر بیشترین بارش برف را به خود اختصاص دادند و کمترین بارش از شهرهای شبستر، بندرشرفخانه و مراغه (ایستگاه اقلیم شناسی) به ترتیب ۶ دهم، هفت دهم و ۱.۲ میلی متر گزارش شده است.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شب گذشته و بامداد امروز در برخی از مناطق استان تندبادهای لحظه‌ای موجب بروز کولاک شد، گفت: سرعت وزش باد در شهر ورزقان به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید.

امیدفر، ادامه داد: سامانه بارشی به تدریج تا اواخر امروز از استان خارج و تا چهارشنبه این هفته، جو پایدار حاکم می‌شود و فردا احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته هوراند با دمای منفی هشت درجه و میانه با دمای مثبت یازده درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به صفر و در گرم‌ترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد رسید.

امیدفر افزود: دمای تبریز اکنون یک درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه کاهش یافته است.

منبع: مهر