به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حیدر فتح زاده امروز در نخستین دوره کارگاه آموزشی به هم پیوسته طرح‌های عمرانی و نحوه اجرای سیاست‌های پیشگیرانه دستگاه‌های نظارتی استان گفت: این طرحها از سال ۱۳۸۰ در استان شروع شده و میزان پیشرفت فیزیکی آنها حدود ۵۰ درصد است و معلوم نیست که این تعداد طرح بر مبنای چه نیازسنجی و منطقی عملیاتی شده اند.

وی با بیان اینکه قبل از ایجاد طرحهای عمرانی باید نیازسنجی و آینده پژوهی لازم صورت پذیرد افزود: دستگاه‌های اجرایی قبل از شروع به اجرای هر پروژه‌ای از دستگاه‌های نظارتی مشاوره بگیرند تا سیاست‌های سلامت اداری و اقدامات پیشگیرانه لازم اعمال شود.

فتح زاده تاکید کرد: لازم است قبل از اجرای هر طرحی، مبادله موافقت نامه‌ها صورت گرفته و منابع تامین مالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص شود که به نظر می‌رسد در برخی مواقع در این ارتباط سهل انگاری می‌شود.

وی در مورد این کارگاه آموزشی توضیح داد: این کارگاه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دیوان محاسبات، در قالب هفت دوره بهم پیوسته و در راستای توانمندسازی معاونان و کارشناسان اداری و مالی و مدیریت مطلوب دارایی‌ها برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی موضوعات مورد بحث در این دوره‌های آموزشی را مدیریت پیمان، آشنایی با قوانین و مقررات مالی و اسناد بالا دستی، قانون بودجه، معاملات دولتی، بهره وری و ارزش افزوده در دارایی‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری‌های مرتبط با پروژه‌ها عنوان کرد.

فتح زاده گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها ارتقای دانش و آگاهی کارشناسان دستگاه‌های اجرایی با مفاهیم و بخشنامه‌های مرتبط با امور بودجه‌ای و ارتقای سلامت اداری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما