به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ناصر راشدی عصر روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مسدود شدن راه تعدادی از روستاهای استان به دنبال بارش برف و کولاک اعلام کرد: برای ۲ هزار خانوار که در مناطق سخت گذر سکونت دارند و در فصل زمستان امکان دسترسی به نفت سفید ندارند، سوخت مورد نیاز تامین شده است.

وی اظهار کرد: از ماه‌ها قبل سهمیه مازاد این مناطق به میزان ۴۰۰ لیتر نفت سفید برای هر یک از این خانوارها در سطح منطقه اختصاص یافته و در اختیارشان قرار داده شده است.

وی با اعلام اینکه در منطقه آذربایجان شرقی هفت هزار خانوار از نعمت گاز لوله کشی بی بهره هستند و از نفت سفید استفاده می کنند، گفت: با توجه به زیرساخت های فراهم شده از سوی شرکت پخش فراورده های نفتی نیازی به مراجعه حضوری به مراکز پخش سوخت وجود ندارد و این خانوارها می‌توانند به صورت سیستمی و با کارت بانکی معرفی شده سهمیه سوخت نفت سفید و گاز مایع خود را دریافت کنند.

راشدی از آمادگی این منطقه برای گذر از فصل زمستان و تامین سوخت موردنیاز همه بخش‌ها به ویژه نیروگاه‌ها، صنایع و خانوارهای فاقد گاز شهری خبر داد و اظهار کرد: سوخت موردنیاز همه بخش ها به میزان کافی ذخیره سازی شده است و نگرانی از بابت تامین سوخت وجود ندارد.

وی با تاکید بر تامین و توزیع به موقع و مطلوب سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در ایام افت فشار گاز احتمالی گفت: باتوجه به شرایط ناترازی انرژی در حوزه تولید و مصرف فرآورده ها و لزوم تامین سوخت مورد نیاز بخش نیروگاهی تدابیر لازم برای ذخیره سازی مناسب و تحویل مستمر سوخت در نیروگاه‌های تحت پوشش نیز انجام می شود.

راشدی با بیان اینکه برای صنایع بزرگ مانند سیمان و سایر کارخانه‌ها نیز ذخیره سازی لازم انجام شده است، متذکر شد: برای دیگر مصرف‌کنندگان به میزان مصرف حداقل ۱۵ روز سوخت مایع مورد نیاز ذخیره‌سازی شده است.

۹۹ درصد خانوارهای روستایی در استان آذربایجان شرقی از نعمت گاز برخوردار هستند و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گاز رسانی شوند اما اهالی روستاهایی که در مناطق کوهستانی سخت گذر واقع هستند و از جمعیت کمی برخوردارند از نفت سفید و کپسول گاز مایع استفاده می کنند.

منبع: ایرنا