به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رحیم شهرتی فر در آئین تجلیل از هنرمندان دارنده نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنرمندان صاحبان احساس و اندیشه اند و با قدرت خلاقیت، درصدد جاودانه کردن آثار خود هستند، گفت: با توجه به اینکه مهم ترین ویژگی آثار هنری ماندگاری و انتقال احساس و تفکر است، صنایع دستی نیز بایستی معرف فرهنگ اصیل بومی و محلی هر منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از گذشته مفتخر به حضور هنرمندان موفقی در زمینه صنایع دستی است، خاطرنشان کرد: آثار هنری حامل باورها، خواسته ها و علقه های متعالی انسانی است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در پایان خنان خود، فراهم کردن زمینه فعالیت هنرمندان را ضروری دانست و گفت: هنرمند برای خلق اثر نباید دغدغه معیشت اقتصادی داشته باشد.

گفتنی است همزمان با روز جهانی صنایع دستی با برگزاری مراسمی از ۲۰ هنرمند آذربایجان شرقی که سال گذشته موفق به دریافت ۲۶ نشان ملی مرغوبیت شدند، تجلیل شد.

نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، مرحله کشوری مهر اصالت یونسکوست که البته اکنون به مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی تبدیل شده است.

در این رویداد هنری، محصولات صنایع دستی بر اساس ۴ معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، و دو پیش شرط احترام به ارزش های محیط زیست در بکارگیری مواد و تکنیک های تولید و مسئولیت اجتماعی بررسی می شود.