به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه های سفر خود به استان آذربایجان شرقی از بخش های مختلف بزرگراه در حال ساخت اهر – تبریز بازدید کرد.

در این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی را بیت الله عبداللهی، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی،‌ استاندار آذربایجان شرقی، فرمانداران شهرستان های اهر و هریس و تعدادی از مسئولان محلی همراهی می کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی برای سرعت بخشیدن به روند تکمیل این بزرگراه قول مساعد داده است.

عملیات اجرایی بزرگراه اهر – تبریز در سال ۱۳۸۷ آغاز شده اما بر اساس اسناد و مدارک محلی بیش از ۸۰ در صد از عملیات آن در دوره اخیر و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید انجام شده است.

این بزرگراه ۹۵ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۴۵ کیلومتر آن به صورت چهار بانده زیر ترافیک رفته و بر اساس گزارش های داده شده، ۳۱ کیلومتر دیگر آن نیز تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین بقیه قطعات این بزرگراه با ۶۵ درصد پیشرفت کار به سرعت در دست تکمیل است.

گفتنی است این بزرگراه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اجتماعی از اهمیت راهبردی برخوردار است به گونه که این راه علاوه بر ارتباط برون مرزی با جمهوری آذربایجان، آمد و شد ساکنان و فعالان اقتصادی و صنعتی بیش از ۱۶ شهر شمال شرق استان آذربایجان شرقی را پوشش می دهد.