2024 / 01 / 24 | ۱۴۰۲ / ۱۱ / ۰۴

Ahar News Agency

اخبار ویژه
تبلیغات

بخشدار مرکزی شهرستان اهر:

محرومیت زدایی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است

محرومیت زدایی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید است

بخشدار مرکزی شهرستان اهر گفت: محرومیت زدایی و عمران و آبادانی روستاها از سیاست های دولت تدبیر و امید است.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد نیک نفس در نشست مشترک رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اهر با مسئولان که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، با اعلام اینکه محرومیت زدایی و عمران و آبادانی روستاها از سیاست ها و اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است، گفت: نهاد شورا ریشه قرآنی و دینی دارد و هدف وجود شورا رو روستاها واگذاری امورات به خود مردم می باشد که طبق آن مردم در روستاها نقش آفرینی کرده و در سرنوشت خود و اهالی نقش مؤثری داشته باشند.

وی افزود: رونق اقتصادی در روستاها از دیگر وظایف مدیران دولتی در شهرستان ها می باشد که دولت این وظیفه را بر دوش کارگذاران گذاشته است.

بخشدار مرکزی اهر در ادامه با اشاره اینکه در سال گذشته اقدامات و فعالیت های مؤثری در روستاهای شهرستان اهر انجام گرفت و مردم آن را به عینه مشاهده کردند، افزود: هدایت و دفع آب های سطحی، جدول گذاری و احداث کانال، بهسازی مسیرهای  عبور و مرور، بازنگری و اصلاح طرح هادی، ساماندهی آرامستان ها از اقدامات مهم در روستاها طی سال گذشته بود.

نیک نفس همچنین ضمن بیان اینکه در سال گذشته برای تأمین آب شرب روستایی اقدامات خوبی انجام گرف و آب شرب برخی از روستاها تأمین شد، خاطرنشان کرد:سال گذشته ۵۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع توسط جهاد کشاورزی در اکثر روستاهای شهرستان اهر احداث شد که باعث ایجاد تسهیل در رفت و آمد روستاییان به مزارع گردید.

وی در خصوص ایجاد ناحیه صنعتی در روستاها نیز گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با سازمان ها و ادارات ذیربط، احداث ناحیه صنعتی در روستای ورگهان برای کمک به اقتصاد روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها کلنگ زنی خواهد شد.

بخشدار مرکزی اهر در ادامه با اشاره به اینکه روستائیان استحقاق بهره مندی از تمامی خدمات دولتی را دارند، افزود: بایستی از هر تلاشی برای ارائه خدمات به روستائیان و به ویژه جوانان روستایی دریغ نکنیم.

وی در پایان ضمن انتقاد از اینکه تعداد روستاها در شهرستان اهر بیشتر از سایر شهرستان ها بوده ولی فقط یک بخش دارد، گفت: از مسئولان ذیربط در تقسیمات کشوری خواهشمندیم در خصوص افزایش تعداد بخش های شهرستان اهر تجدید نظر کرده تا با افرایش بخش ها بتوان خدمات بهتری و بیشتری به مردم و اهالی روستاها ارائه داد.