به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، همزمان هفته دولت، چهار پروژه مخابراتی شهری و روستایی با صرف اعتبار ۴ میلیارد ریال در شهرستان اهر با حضور مسئولین شهرستانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اهر در آئین بهره برداری از پروژه های مخابرات روستایی و شهری شهرستان اهر با اشاره به این که روستائیان از اینترنت پرسرعت بهره مند می‌ شوند، گفت: زیرساخت‌ های اینترنت پرسرعت در روستا‌های کقالق، زندآباد و مناطق پردیس و یارپرور شهر اهر آماده شده و جمعیت ساکن در این مناطق می توانند از خدمات جدید بهره مند شوند.

مهندس مختار معتمدی افزود: برای بهره برداری از ۴ پروژه مخابرات شهری و روستایی شهرستان اهر از منابع داخلی شرکت مخابرات ۴ میلیارد ریال هزینه شده است و راه اندازی سایت اینترنت ۳G. خیابان استاد ملک جهانی از جمله پروژه های قابل افتتاح بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آخرین سرعت اینترنت همراه اول در کشور ۴.۵G است، ادامه داد: شهرستان اهر نیز به اینترنت ۴.۵G مجهز شده است و دستگاه های پشتیبانی کننده از این سیستم می توانند به اینترنت ۴.۵G متصل شوند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان های اهر و هوراند ۱۴۵ سایت اینترنت همراه ۲G، ۳G، ۴G و ۴.۵G در حال استفاده هستند که مشترکان در صورت داشتن گوشی های همراه هوشمند، می توانند از نسل های اینترنت بروز استفاده کنند.