به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، هشتمین دوره جشنواره ملی ورنی اهر و نمایشگاه صنایع دستی و عشایری منطقه از ساعت ۱۷ بعد از ظهر امروز، دوشنبه (۱۲ شهریور ۱۳۹۷) با برگزاری مراسم افتتاحیه در محل کانون شهید فهمیده این شهرستان آغاز به کار خواهد کرد.

جشنواره ورنی از سوی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی و همراهی و همکاری همه مسولان شهرستانی، منطقه ای و استانی برای شناساندن این دستبافته زیبای عشایری که آئینه آئین ها و نماد فرهنگ فولکلور عشایر منطقه است، برگزار می شود.

گفتنی است تاکنون هفت دوره از جشنواره ورنی به صورت شهرستانی، منطقه ای و استانی برگزار شده و در هشتمین دوره نیز به صورت سراسری برگزار می گردد.

فراخوان هشتمین جشنواره ملی ورنی شهرستان اهر در دو بخش بافت و طرح و رنگ منتشر شده که پس از داوری آثار رسیده، برگزیده ها به ترتیب نفرات اول تا سوم معرفی و جوایز به آثار برتر اهدا خواهد شد.

زمان برگزاری هشتمین جشنواره ملی ورنی شهرستان اهر و نمایشگاه صنایع دستی و عشایری منطقه، ۱۲ تا ۱۵ شهریور ماه تعیین شده و روزانه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ در محوطه کانون شهید فهمیده با برنامه های متنوع پذیرای علاقمندان خواهد بود.