به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد ابراهیمی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: شهرستان اهر در ارزیابی تکریم خانواده های شهدا از نظر دیدار با آنان طی سال‌ جاری بر اساس ارزیابی‌ های انجام‌ یافته بعد در بین شهرستان‌ های استان آذربایجان‌ شرقی رتبه نخست را کسب کرده است.

وی تأکید کرد: در طول سال جاری ۵۲۰ دیدار با خانواده های معظم شهداء توسط همکاران بنیاد شهید و مسئولان شهرستانی انجام گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر با بیان اینکه سنگ مزار شهدا در برخی از گلزارها نیاز به بازسازی دارد، بیان کرد: بنا بر تأکید مشاور استاندار آذربایجان‌ شرقی می‌ بایست در هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌ شود، دیدار با خانواده‌ های شهدا در این هفته نسبت به سال گذشته پررونق‌ تر انجام شود.

ابراهیمی با ذکر اینکه در بحث اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران، شهرستان اهر در این خصوص مستثنی نیست و بیکاری فرزندان خانواده‌ های شاهد را می‌ رنجاند، گفت: با توجه به منابع تخصیص‌ یافته  در سال جاری توانستیم ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب تسهیلات اشتغال به فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۲۵ درصد با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم پرداخت کنیم.

وی بر لزوم تخصیص بخشی از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ های اجرایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و یادآور شد: سامان‌ دهی مزار شهدای روستایی، مرمت و بازسازی مزار شهدای پراکنده در ۴ نقطه از شهر، تهویه نیمکت در گلزاری شهدای اهر از جمله انتظارات ما از شهرداری و بخشداری است که امیدواریم محقق شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر از برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران طی سال‌ جاری در شهرستان اهر خبر داد و افزود: در حال حاضر پیگیر هستیم ستاد برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران تشکیل و در خصوص زمان برگزاری این یادواره تصمیم‌ گیری شود.

احمد ابراهیمی در پایان گفت: در راستای آشنایی نسل جوان جامعه با شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، برنامه های مختلف و متنوعی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری سپاه ناحیه اهر برگزار شده است.