به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در حکمی دکتر «جعفر سرقینی» را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

در متن حکم حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به جعفر سرقینی آمده است: براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و با عنایت به مراتب تعهد و سوابق مدیریتی ارزشمندتان در حوزه صنعت و بازرگانی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سرپرستی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌نمایم.

در ادامه این حکم آمده است: توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت دارم.

سرقینی با این حکم جایگزین «حسین مدرس خیابانی » شد که مجلس یازدهم روز چهارشنبه گذشته به او برای وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد نداد. مدرس خیابانی ۱۵ ماه به عنوان قائم مقام و سرپرست وزارت صمت فعالیت داشت که سه ماه آخر آن پس از برکناری رضا رحمانی به عنوان سرپرست این وزارتخانه فعالیت می کرد.

سرقینی از ابتدای دولت تدبیر و امید تا بهمن ۹۸ به عنوان معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) فعالیت می کرد اما در آن زمان از سوی «رضا رحمانی» وزیر وقت صمت کنار گذاشته شد و به شرکت آسکوتک از شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو رفت.

جعفر سرقینی متولد سال ۱۳۳۷ در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی و دارای دکترای کانه آرایی از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا است.

معاون معدنی وزارت صنایع و معادن، مدیر عامل شرکت کل معادن ایران، سرپرست شرکت آسکوتک، مدیرعامل شرکت آلومینوم ایران (ایرالکو)، مدیر کل معادن و فلزات آذربایجان شرقی و مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت معادن و فلزات از جمله سوابق او است.

 سرقینی همچنین در دانشگاههای تهران و سهند به عنوان استادیار تدریس کرده و دارای تالیفاتی در حوزه معدن است.