به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر علی بیات ماکو در بازدید جمعی از سرپرستان خبرگزاری ها، خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان از مجتمع مس سونگون از تبدیل آذربایجان به قطب مس کشور خبر داد و گفت: در حوزه اکتشافات، شرکت مس به صورت جدی و برنامه ریزی شده وارده میدان شده که به محض قطعیت و تأیید نهایی، آمار رسمی را به اطلاع کلیه عموم خواهیم رساند؛ آماری که بر اساس آن، منطقه آذربایجان تبدیل به قطب مس کشور خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تبریک روز خبرنگار بیان داشت: خبرنگاران در جامعه امروز رسالت سنگینی بر دوش دارند و بی تردید نقش فعالان عرصه خبر و رسانه در بازتاب اخبار و وقایع رخدادی و همراهی مسئولین و دستگاه های اجرایی غیرقابل انکار است.

مدیر عامل شرکت مس آذربایجان افزود: خبرنگاران یقینا در سایه قلم های روشنگر و پیام های رسانه ای مختلف و آگاهی دهنده و ترزیق امید، در نقش بستن آینده منطقه سهیم هستند.

دکتر بیات ماکو با اشاره به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: علت تأخیر در برگزار این مراسم و همچنین محدود نمودن آن بعلت رعایت پروتکل های بهداشتی همین موضوع بوده که انشالله در فرصت های آتی و بعد از سپری شدن این شرایط بهتر در خدمت خبرنگاران خواهیم بود.

وی همچنین در پایان با اشاره به اهداف و آرمان هایی شرکت مس، اظهار داشت: رعایت الزامات محیط زیست، اشتغال زایی و توسعه پایدار منطقه از اهم اهداف هستند که ورود فاز ۳ تغلیظ به مرحله اجرا، تصویب فاز ۴ تغلیظ، پروژه هیپ لیچینگ با ظرفیت ۳۰۰۰ تن در سال از سنگ های کم عیار و … از طرح هایی است که می توان نام برد.