به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی سلیمی در جمع خبرنگاران از برگزاری کنکور سراسری در مجتمع آموزشی این دانشگاه با حضور داوطلبان کنکور سراسری شهرستان های اهر، ورزقان و هوراند خبر داد و گفت: تعداد ۳ هزار و ۲۸۹ دانش آموز در کنکور سراسری امسال شرکت خواهند کرد که یک هزار و ۷۸۸ نفر دختر و یک هزار و ۵۰۱ نفر پسر خواهند بود.

وی به روزهای برگزاری آزمون اشاره کرد و افزود: روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۹۴ نفر در رشته هنر و روز پنج شنبه ۲۹۵ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی و ۸۶۵ نفر در رشته علوم انسانی، جمعه، ۳۱ مرداد یک هزار و ۵۲۳ نفر در رشته علوم تجربی و شنبه، اول شهریور ۴۱۲ نفر نیز در رشته زبان های خارجی با هم به رقابت می پردازند.

سلیمی از آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری با رعایت پروتکل های اعلامی از سوی ستاد مرکزی مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: تمام نکات ایمنی و بهداشتی در برگزاری این آزمون رعایت شده و خانواده ها از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی همچنین گفت: این آزمون از ۲۹ مرداد تا اول شهریور در محل دانشکده های فنی مهندسی جدید، علوم انسانی و مجتمع بزرگ ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار می شود.

رئیس بزرگترین مجتمع آموزش عالی منطقه ارسباران در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اهر با نزدیک به ۳ هزار دانشجو و بیش از ۱۱۰ آزمایشگاه و کارگاه های پیشرفته و آموزشی، ۵۷ هزار جلد کتاب تخصصی و عمومی و حدود ۳۰ هزار فارغ التحصیل و ۱۸۰ هزار متر فضای آموزشی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی، دومین واحد بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و یکی از باسابقه ترین واحدهای استان به شمار می رود.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر از سال ۱۳۷۳ با دو رشته فعالیت خود را آغاز کرد و با تلاش های انجام شده اکنون بالغ بر ۱۵۰ رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دایر دارد.