به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یونس طاهری، معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی عصر دیروز در آئین تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر گفت: در بخش تعاون، در مدارس شرکت تعاونی مصرف تشکیل دادیم تا روح همکاری و مشارکت را از مدارس آغاز کرده باشیم.

وی افزود: باید مسائل اشتغال و کارآفرینی را از آموزش و پرورش شروع کنیم؛ از این‌رو باشگاه کارآفرینان نوجوان را برای آموزش و پرورش تعریف کردیم و از سازمان فنی و حرفه‌ای نیز همکاری گرفتیم تا دانش‌آموزان مهارت‌محور مدارس را به دانشگاه ترک کنند. دانش‌آموزی که فنی تربیت شود یقیناً در دانشگاه و جامعه به دنبال فعالیت و رشته فنی و نیاز جامعه خواهد بود.

طاهری ادامه داد: دانشگاه‌های ما عملاً تئوری‌محور هستند و دانشجویانی که تربیت می‌کنند آن‌چنان در بازار کار نمی‌توانند بازدهی داشته باشند از این‌رو کارفرمایان به جهت نبود زمینه فنی گلایه می‌کنند. در دانشکدهٔ‌های دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاه مادر؛ کمیته‌های اشتغال تشکیل داده‌ایم و از اساتید فنی و مجرب برای تربیت و آموزش دانشجویان استفاده می‌کنیم.

وی گفت: سعی ما بر این است تا دانشجویان و جوانان مستعد را به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی سوق دهیم تا این‌که بگوییم در واحدهای تولیدی و صنعتی دیگران کارگری کنند. تاکنون سعی نکرده‌ایم تا در مسائل اشتغال و کارآفرینی، سیاسی‌کاری کنیم.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: گزارشات از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در آذربایجان‌شرقی حاکی از انحراف ۷ درصدی بود که با پیگیری‌های انجام شده ۴ درصد انحراف برطرف شد.

وی افزود: حال ۳ درصد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در آذربایجان‌شرقی انحراف دارد که به دریافت‌کنندگان تسهیلات هشدار داده‌ایم تا تعیین تکلیف کنند یا تسهیلات را بازگردانند و یا این‌که با کارمزد بانکی ۱۸ درصدی محاسبه می‌کنیم. بازپرداخت اقساط تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در آذربایجان‌شرقی مجدداً به طرح‌های اشتغال‌زایی جدید تزریق می‌شود تا منابع مالی درگردش باشد.

طاهری ادامه داد: اختیارات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی به شهرستان‌ها تفویض می‌شود و از طرفی سعی می‌کنیم تا چارت ادارات شهرستانی را تکمیل کنیم.