به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش صبح امروز در اولین جلسه انجمن خیرین مسکن‌ ساز شهرستان اهر با بیان این ‌که نباید ایرادات پروژه‌های مسکن مهر در طرح‌های تأمین مسکن برای نیازمندان تکرار شود، اظهار داشت: ساخت ‌و سازهای مسکن از سوی کمیته امداد، بهزیستی و سایر ارگان‌ها در ذیل انجمن خیرین مسکن ‌ساز تجمیع می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تأمین مسکن برای نیازمندان واقعی این شهرستان تأکید کرد و افزود: قیمت تمام شده واحدهای مسکونی که از سوی انجمن خیرین مسکن‌ساز احداث می‌شود بایستی پایین‌تر از بازار باشد و در عین حال تمامی ضوابط و مقررات از قبیل استانداردها و استحکام بنا رعایت شود.

وی ادامه داد: بارها خانواده‌هایی بودند که به مسئولان شهرستانی مراجعه کرده و تقاضای تأمین مسکن کرده‌اند که می‌بایست با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم، برای کسانی که واقعاً به مسکن نیاز دارند انجام دهیم.

خدابخش از خیرین خواست تا در زمینه ساخت مسکن برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر مشارکت کنند و گفت: یکی از نقاط قوت پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان اهر این است که در بهترین زمین‌ها احداث شده‌اند و این رویکرد باید در احداث مسکن برای نیازمندان لحاظ شود.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که ۶۸ واحد مسکن برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در حال احداث است، یادآور شد: اکثر این واحدهای مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی است.

وی تصریح کرد: شهرداری اهر برای پروژه‌های مسکن نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر به صورت رایگان پروانه ساخت و ساز ارائه می‌دهد و از طرفی واگذاری زمین با نرخ دولتی از سوی اداره راه و شهرسازی در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن انجام می‌گیرد.

خدابخش از نیاز به احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن در شهرستان اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: بر اساس نیازسنجی انجام یافته؛ برای تأمین مسکن نیاز به احداث ۳۰۰۰ مسکن در شهرستان اهر داریم.

۱۵۰۰ واحد مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر آذربایجان شرقی احداث می‌شود

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های دارای معلول در استان آذربایجان شرقی احداث می‌شود.

میرسعید سهرابی با اشاره به اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز در استان و کشور ماهیت حمایتی و فرهنگی دارد، اظهار داشت: این فرهنگ را بایستی در جامعه رواج دهیم تا خیرین و مردم در تأمین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند مشارکت کنند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی؛ وظیفه اصلی این انجمن را موازی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در فرمان تاریخی امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی وظیفه دارد تا کمک‌های دولتی و مردمی را جمع‌آوری کرده و آن را در جهت تأمین مسکن ارزان قیمت برای اقشار نیازمند جامعه هزینه کند.

وی با ذکر این‌که از نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان شرقی عضو هیات‌امنای انجمن خیرین مسکن‌ساز استان هستند، گفت: در شهرستان‌ها نیز امام جمعه، فرماندار و … عضو هیات‌امنای انجمن خیرین مسکن‌ساز و ۳ نفر از خیرین هر شهرستان به عنوان هیأت‌مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز انتخاب می‌شوند.

سهرابی از احداث ۱۵۰۰ واحد مسکن توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز در آذربایجان شرقی خبر داد، یادآور شد: این واحدهای مسکونی عمدتاً برای اقشار آسیب‌پذیر که هیچ توانایی برای تأمین مسکن ندارند و یا اینکه دارای ۲ معلول بوده و اینکه تحت پوشش کمیته امداد هستند ساخته می‌شود که زمین‌های ۱۵۰۰ واحد مسکونی خیرساز از سوی راه و شهرسازی واگذار شده و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز انشعاب رایگان تحویل می‌دهند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی بابیان این‌که قیمت تمام شده هر واحد مسکونی احداث شده از سوی انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی؛ ۴۰ درصد کمتر از قیمت‌های روز بازار مسکن است، افزود: مدیران ۴۰۰ واحد مصالح ساختمانی و ماسه‌شویی عضو افتخاری و حامی انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی هستند که در تأمین مصالح ساختمانی برای مسکن نیازمندان ۵۰ درصد هزینه‌ها را تأمین می‌کنند.

وی همچنین از انتخاب هیأت‌مدیره و مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز شهرستان اهر تا هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: هیچیک از دستگاه‌ها و نهادهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن نمی‌توانند به تنهایی از عهده تأمین مسکن برای نیازمندان، اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برآیند؛ لذا در این میان لازم است تا انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌ها ایجاد کند.

سهرابی در پایان از ساخت سالانه ۱۷۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول در آذربایجان شرقی خبر داد، بیان کرد: برای ساخت هر واحد مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول؛ ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.