به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی یوسفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، محل اجرای این طرح را امتداد مدرسه آزادگان تا انتهای شریعتی شمالی و جنوبی و خیابان کریم خان ولیعصر اعلام کرد که به گفته وی از طرح های مهم و مصوب شهرداری تبریز برای سال آینده می باشد.

وی ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با هدف ترویج و گسترش سیستم حمل و نقل پاک و غیرموتوری، اقداماتی همچون انجام مطالعات ایجاد پیاده راه سازی و مسیر ویژه دوچرخه را در دستور کار خود قرار داده و برای اجرا به مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز ارجاع داده است.

یوسفی با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل پاک از رویکردهای کلان شهرداری تبریز در مدیریت ترافیکی شهر است، اظهار داشت: پیاده راه سازی و ایجاد مسیر دوچرخه جهت استفاده از حمل و نقل عمومی غیرموتوری برای جابجایی در مسیرهای کوتاه بسیار کم هزینه، پاک و ارزان یکی از رویکردهای کلان حمل و نقل در شهرداری تبریز است که مورد تاکید شهردار و اعضای شورای شهر تبریز می باشد.

وی افزود: بر اساس رویکرد انسان محوری، در حال پیاده راه سازی در مناطق مختلف شهرداری تبریز هستیم و از طرفی اصلاح هندسی معابر نیز در حال انجام است که در بودجه سال آینده نیز هم برای موضوع اصلاح هندسی و هم برای رفع نقاط حادثه خیز رقم قابل توجهی لحاظ خواهد شد.

یوسفی با بیان اینکه توجه و تاکید به استفاده از مسیرهای پیاده روی و دوچرخه، کاهش میزان استفاده از خودروهای شخصی را در پی خواهد داشت، اضافه کرد: این موضوع نه تنها موجب افزایش میزان استفاده از سیستم حمل و نقل پاک و ارزان می شود، بلکه می تواند تردد خودروها را نیز به دلیل خلوت بودن، تسهیل و بهبود ببخشد.

وی پیاده راه سازی را از جمله موضوعاتی بیان کرد که شهرداری تبریز طی سه سال اخیر توجه خوبی به آن داشته و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام داده است.

منبع: ایرنا