به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صاحبه حاتم‌زاده در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این ‌شهرستان با اشاره به روند پیگیری ایجاد کتابخانه سوم در اهر، اظهار داشت: تا به حال در احداث کتابخانه کتابخانه سوم اهر موفق نبوده ایم اما طبق پیگیری‌هایی که از طریق فرماندار محترم نیز انجام می‌گیرد؛ اگر مشکلات و مسائل مربوطه حل شود، احداث کتابخانه سوم در منطقه شله بران کلید خواهد خورد.
حاتم‌زاده با بیان اینکه نباید بیش از این از اجرای طرح کتابخانه سیار در اهر غافل شویم، اضافه کرد: متاسفانه اگر مشکلات احداث هم حل شود، باز پروژه زمان‌بر خواهد بود و تنها طرحی که می‌تواند درباره ارائه خدمات کتاب و کتابخانه در حاشیه‌های شهر زودبازده باشد، طرح کتابخانه سیار است که می‌تواند تا زمان احداث کامل و بهره‌برداری از کتابخانه سوم در حاشیه‌های شهر و مناطقی که دسترسی دشوار به کتابخانه‌های عمومی دارند، موثر واقع افتد.
وی همچنین گفت: اخیراً در دیداری که اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی با مدیرعامل محترم شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان داشتند، جناب آقای مهندس عطایی قول مساعد برای تهیه خودرو جهت راه اندازی کتابخانه سیار را دادند که امیدواریم به زودی با حمایت‌های ایشان این طرح در اهر اجرا شود.
حاتم‌زاده با تشکر ویژه از شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان در جهت حمایت از کتابخانه‌های عمومی گفت: بعد از بازدیدی که آقای مهندس عطایی از کتابخانه‌های عمومی شیخ شهاب و آیت اله نجفی اهری داشتند، اقدام به صدور دستور برای کاشی‌کاری محوطه حیاط کتابخانه آیت اله نجفی نمودند و سریعاً این دستور توسط نیروهای بخش عمرانی این شرکت انجام شد که بعد از سال ۸۵(موعد تاسیس کتابخانه نجفی) این بهسازی و مرمت بی‌سابقه بود.‌ به‌علاوه؛ درباره سالن آمفی تئاتر کتابخانه شیخ شهاب که سالیان سال بدون‌ تعمیر اساسی مانده بود، توسط شرکت مولیبدن مس آذربایجان پارکت‌بندی، نصب کاغذ دیواری و نصب سقف کاذب سن سالن اجرا شد. یک دستگاه ویدئو پروژکتور هم با دستور جناب اقای عطایی خریداری و در سالن آمفی تئاتر کتابخانه شیخ شهاب نصب شد که بابت تمام لطف‌ها و مرحمت‌های معمول شده در نهایت باور به کتاب و فرهنگ در حق کتابخانه‌های عمومی اهر، از مدیرعامل محترم شرکت مس آذربایجان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر با بیان‌اینکه آمفی تئاتر کتابخانه شیخ شهاب قبل از تعمیر با کمبود امکانات مواجه بود، بیان داشت: با تعمیرات و بهسازی انجام شده در سالن آمفی تئاتر کتابخانه شیخ شهاب که عموم ادارات و دستگاه‌ها برای برگزاری جلسات، کارگاه‌ها و دوره های آموزشی از آن استفاده می‌کنند، فضای سالن مطلوب شده و از این پس می‌توانیم به‌عنوان یه فضای تمیز و تقریباً استاندارد، از آن به‌عنوان درآمد و منبع اقتصادی هم علاوه از اجرای برنامه‌های خود استفاده کنیم.
این مقام مسئول ادامه داد: در بخش ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، با همکاری اداره پست؛ طرح “الو کتاب” را راه اندازی کردیم که می‌توانیم با تبلیغات بیش‌تر، همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و مجموعه‌ها این طرح را گسترده‌تر و با هماهنگی بیش‌تر ادامه دهیم تا با ارسال کتاب به منازل، دسترسی افراد مختلف را به کتاب مضاعف کنیم.
بعد از شیوع کرونا که کتابخانه‌ها بالاجبار تعطیل یا نیمه تعطیل بودند، در فضای مجازی با انتشار فراخوان‌های مختلف مسابقات کتاب‌خوانی سعی کردیم کتاب فراموش نشود و ایام قرنطینه مردم عزیز با کتاب عجین و همراه شود. از هفته کتاب سال پیش، تقریباً به‌طور هفتگی مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی اجرا کردیم که از این پس هم تلاش خواهیم کرد اجرای مسابقات کتاب‌خوانی حداقل به‌صورت ماهانه یک بار، تداوم یابد.
حاتم‌زاده در پایان‌سخنان خود با اشاره به اینکه در ایام کرونا، فعالیت کتابخانه‌ها و حوزه کتاب در اهر متوقف نشد، تاکید کرد: تا زمانی که شیوع کرونا ادامه دارد، بیش‌تر با تکیه بر فعالیت مجازی سعی خواهیم‌ کرد بدون حضور اعضای کتابخانه‌ها، حوزه کتاب را تا حد توان پویا نگه‌ داریم‌ و بعد از شکست کرونا، ان‌ شاء الله در خدمت اعضای محترم برای حضور در کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه خواهیم بود.