به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی با حضور سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،‌ تراب محمدی معاون سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی استاندار و جمعی از اساتید و هنرمندان هنر تئاتر در تالار تربیت تبریز برگزار شد.

در این آیین نفرات و گروههای برگزیده این جشنواره به ترتیب ذیل معرفی شد:

در بخش خیابانی در رشته طراحی پوستر و بروشور هیات داوران انتخابی نداشت.

در رشته طراحی لباس رتبه برگزیده جشنواره به یاسمین سلطانزاده برای نمایش دومانلی سرحد از مرند اختصاص یافت.

در رشته موسیقی رتبه برگزیده به عاشیق علی عزتی برای نمایش دومانلی سرحد از مرند تعلق گرفت.

در رشته طراحی فضا رتبه برگزیده و دیپلم افتخار به نسیم عموزاده برای نمایش خانه‌ای برای زندگی از اهر تعلق گرفت.

در این بخش رتبه سوم بازیگری مرد به جهانگیر چالاکی برای نمایش بیوگرافی یک زوج عاشق از بناب، رتبه دوم بازیگری مرد به یوسف سلیمانی برای نمایش خانه‌ای برای زندگی از اهر و رتبه اول بازیگری مردی به زین‌العابدین خانلی برای نمایش دومانلی سرحد از مرند تعلق گرفت.

همچنین رتبه  سوم بازیگری زن به سمیه حاتمی‌کیا برای نمایش بیوگرافی یک زوج عاشق از بناب،‌رتبه دوم بازیگری زن به فیروزه نعمتی برای نمایش کیسه زباله از سردرود و رتبه اول بازیگری زن به ریحانه اکبری برای نمایش خانه‌ای برای زندگی از اهر اختصاص یافت.

در بخش خیابانی رتبه دوم کارگردانی به نسیم عموزاده کارگردان نمایش خانه‌ای برای زندگی از اهر و رتبه اول کارگردانی به مصطفی آذری برای نمایش دومانلی سرحد از مرند اختصاص یافت.

در این بخش رنبه برگزیده طرح و ایده به نسیم عموزاده برای نمایش خانه‌ای برای زندگی از اهر اختصاص یافت و هیات داوران نمایش‌های خانه‌ای برای زندگی به نویسندگی و کارگردانی نسیم عموزاده از اهر و نمایش دومانلی سرحد به نویسندگی و کارگردانی مصطفی آذری از مرند را به جشنواره‌ِ منطقه‌ای تئاتر معرفی کرد.

در بخش صحنه‌ای این جشنواره  نیز جایزه نور به علی صفائی و علی منافی برای نمایش لیلی و مجنون از تبریز تعلق گرفت.

در بخش پوستر و بروشور ضمن تقدیر از محمد کاظمی طراح بروشور نمایش منن بیرآز چوخ دانیش ،‌جایزه این بخش به خدیجه منافزاده برای نمایش آرزوها از آذرشهر تعلق گرفت.

در بخش گریم ضمن تقدیر از امیر حیدرزاده گریمور نمایش یک دقیقه و ۱۳ ثانیه جایزه این بخش به پویا قرمل برای نمایش لیلی و مجنون از تبریز اختصاص یافت.

در بخش لباس صمن تقدیر از ستاره سعیدی برای نمایش یک دقیقه و ۱۳ ثانیه جایزه این بخش بع الناز خدادادی برای نمایش لیلی و مجنون تعلق گرفت.

عنوان برگزیده در بخش طراحی صحنه به زهرا ابراهیمی برای نمایش استخوان لای زخم تعلق گرفت.

در بخش  موسیقی ضمن تقدیر از سعید ستاری آهنگساز نمایش یک دقیقه و ۱۳ ثانیه از اهر جایزه این بخش به غلامرضا میرزازاده و محمدملکی اصل  برای نمایش لیلی و مجنون تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد از نیایش میرزاپور و معراج میرزاپور بازیگران نمایش لیلی و مجنون تقدیر شد و رتبه سوم بازیگری مرد به غلامرضا کوه کمری برای نمایش دور از دسترس اطفال از مرند،‌رتبه دوم بازیگری مرد به علی کبودچشم برای نمایش دور از دسترس اطفال از مرند و رتبه اول بازیگری مرد به بهنام پناهی برای نمایش لیلی و مجنون از تبریز تعلق گرفت.

در بخش بازیگری زن رتبه سوم به پریچهر دهقانپور برای نمایش دور از دسترس اطفال از مرند، رتبه دوم به زینب آتش‌افروز برای نمایش استخوان لای زخم از بناب و رتبه اول به زهرا ابراهیمی برای نمایش یک دقیقه و ۱۳ ثانیه از اهر تعلق گرفت.

در بخش کارگردانی جایزه ویژه هیات داوران به رضا باقرپور و الناز خدادادی طراح فرم نمایش لیلی و مجنون تعلق گرفت .

رتبه سوم کارگردانی به شهرام احمدی برای نمایش د انه های انار از تبریز، رتبه دوم کارگردانی به محمد عبدالجباری برای نمایش استخوان لای زخم و رتبه اول کارگردانی به نسیم عموزاده برای نمایش یک دقیقه و ۱۳ ثانیه از اهر تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی هیات داوران انتخابی نداشت.

براساس رای هیات داوران سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی نمایش لیلی و مجنون به نویسندگی و کارگردانی یعقوب صدیق جمالی از تبریز،‌نمایش یک دقیقه و ۱۳ ثانیه به نویسندگی محمد چرمشیر،‌بهمن عباسپور و شهرام گیل‌آبادی  و کارگردانی نسیم عموزاده از اهر و نمایش استخوان لای زخم به نویسندگی جهانگیر چالاکی و کارگردانی محمد عبدالجباری از بناب به جشنواره منطقه‌ای انتخاب و معرفی شدند.

داوری این جشنواره را عبدالحسین لاله، محمود اخی و شهرام خزرایی بر عهده داشتند.

منبع: فارس