به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، متخصص زنان و زایمان گفت: این دختر جوان که با شکایت درد و تورم شکم به پزشک مراجعه کرده بود، بعد از سونوگرافی وجود توده ۳۰ سانتی متری در شکم وی مشخص شد و پس از سی. تی. اسکن به منشا آن در ناحیه راست شکم پی برده شد.

دکتر سمیه سیار سرای افزود: البته با آزمایشهای تومور مارکر، توده بدخیم تشخیص داده نشد؛ بر این اساس در یک عمل جراحی ۱.۵ ساعته، توده بیرون آورده شد و  حدود سه تا چهار لیتر مایع نیز از این توده تراوش شد.

وی ادامه داد: این توده از ناحیه دیافراگم تا مثانه را احاطه کرده بود و بیمار پس از عمل جراحی موفق و ۲ روز بستری در بیمارستان ترخیص شد.
این متخصص زنان و زایمان علت این بیماری را در خانم‌های جوان بالا رفتن سن ازدواج،  تغذیه نامناسب و پرهیز از بارداری اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش ناباروری در بین زوج‌های جوان گفت: رشد کیست در تخمدان، بروز علایم تخمدان پلی کیستیک، اختلالات هورمونی، تغذیه نامناسب، عدم تحرک کافی و استرس در جامعه از جمله عوامل اصلی در ناباروری زوج‌ها است.

دکتر سیار به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده چنین مواردی زودتر به پزشک مراجعه و به ورزش نیز به عنوان مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌ها بیشتر توجه کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما