به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی فاضلی در جلسه شورای پیشگیری از جرم دادگستری اهر گفت: تامین زیرساختهای بهداشتی در اماکن عمومی و واحدهایی که مستقیما با بهداشت وسلامت مردم سر و کار دارد یک وظیفه عمومی بوده و ضرورت دارد مدیران اینگونه واحدهای خدماتی نظارت جدی بر رعایت موازین بهداشتی در مجموعه تحت مدیریت خود داشته باشند.

این مقام قضایی تاکید کرد: بازدید سرزده از اینگونه واحد در اولویت بوده و در بازدیدی که اخیرا از یک مجموعه کشتارگاهی داشتیم متاسفانه تعلل در بازدیدهای نظارتی دستگاه مرتبط، باعث عدم توجه به رعایت موازین بهداشتی در این واحد شده بود که دستور پلمپ این مجموعه داده شد و تا رفع نواقص تعطیل خواهد بود.

وی همچنین با انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی مدارس تاکید کرد در بحث نقض موازین بهداشتی با هیچ مسئول و یا موسسه و اداره ای تعارف نداریم و با ناقضان بهداشت عمومی برخورد می شود و اخیرا یکی از مدارس سطح شهر که با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجبات نارضایتی اولیا را فراهم کرده بودند برخورد لازم صورت گرفته و فعلا تا رفع نواقص بهداشتی با اطلاع رسانی به خانواده های دانش آموزان تعطیل می باشد.

دادستان عمومی وانقلاب اهر همچنین رعایت حفظ آبرو و حریم شخصی افراد در رسانه ها تاکید کرد و افزود: نباید به بهانه مطالبه گری و روشنگری، موجبات خدشه دار شدن حریم فرد یا افراد و یا مجموعه ای بشویم و ضرورت دارد در پرهیز از تشویش اذهان عمومی و امنیت روانی از طرح اینگونه موارد توسط رسانه ها خودداری شود.

علی فاضلی همچنین، افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر را نشان از ضعف نظارتی و غیر فعال بودن پلیس ساختمان در شهرداری اهر دانست و بر اهتمام جدی شهرداری در تقویت و فعال سازی آن تاکید کرد.

وی به ساخت ویلاها و خانه باغ های غیر مجاز در باغات اهر نیز اشاره کرد و افزود: اخیرا متاسفانه شاهد افزایش ساخت اینگونه بناها در باغات و تبدیل اراضی کشاورزی به ویلا هستیم که باید جهاد کشاورزی در این خصوص برنامه ریزی لازم را در برخورد با متخلفان انجام دهد و دستگاه قضایی در این خصوص خارج از نوبت به اینگونه پرونده رسیدگی می کند.