به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صاحبه حاتم زاده گفت: علی اشرف تاییدی معلم بازنشسته اهری که در حوزه ادبیات تدریس می‌نمودند تعداد ۶۳۵ نسخه کتاب نفیس و کم یاب و ۱۳۶ نسخه نشریه را جهت استفاده عموم شهروندان اهری به کتابخانه‌های عمومی اهدا کردند.

وی با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی تاثیر منفی در امر مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی گذاشته عنوان کرد: خوشبختانه اشخاصی همچون آقای تاییدی هستند که با اهدای کتاب گامی بزرگ در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برمی‌دارند که قابل ستایش و تقدیر می باشد.

وی عنوان کرد: در شهرستان اهر دوباب کتابخانه عمومی با بیش از ۷۰ هزار نسخه کتاب برای شهروندان ارائه خدمات می‌نماید که سالانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر شهروند از خدمات این کتابخانه‌ها بهره‌مند میشوند.

وی با اشاره به اینکه هر دو کتابخانه در مرکز شهر اهر واقع گردیده گفت: نیاز مبرم به احداث کتابخانه‌هایی در حاشیه شهر و همچنین فعالیت کتابخانه‌های سیار وجود دارد که امیدواریم مسئولان امر در این خصوص اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر عنوان کرد: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون ۲ مورد طرح اهدای کتاب با عناوین (نذر کتاب، نشر خوبی‌ها و اهدای کتاب، بارش دانایی) انجام گرفته که در این دو طرح تعداد ۱۶۸۱ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهدا گردیده که با این ۶۳۵ نسخه کتاب در مجموع ۲۳۱۶ نسخه کتاب و ۱۳۶ نسخه نشریه می‌شود.