به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی روز یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرای این طرح از شروع عملیات آسفالت ریزی ۹ کیلومتر از قطعه ۳ این بزرگراه از طرف خواجه به تبریز با هزینه ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۸ کیلومتر از این بزرگراه در حوزه شهرستان هریس و مابقی آن در حوزه شهرستان های تبریز و اهر است،

وی اعتبار امسال بزرگراه تبریز – اهر را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: اجرای این طرح به موجب کاهش ترافیک و تصادف در محورهای سه راهی خواجه و هریس همچنین اهر به سمت کلیبر و مشگین شهر می شود.

فرماندار هریس با بیان اینکه چهار پیمانکار به صورت شبانه روزی در بزرگراه اهر – تبریز فعالیت می کنند، اضافه کرد: استفاده از بزرگراه ایمن و چهاربانده حق مردم شهرستان هریس و منطقه ارسباران است و فرمانداری هریس برای شناسایی و رفع مشکلات پیمانکاران و نظارت بر عملیات احداثی بزرگراه در کنار پیمانکاران هست تا اجازه ندهیم مشکلی کوچک در روند احداث و اتمام بزرگراه خللی ایجاد کند.

تقویمی با تأکید بر اینکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز علاوه بر اینکه امنیت و ایمنی مسافران را تأمین می کند بلکه توسعه و پیشرفت منطقه هریس و ارسباران را نیز در پی خواهد داشت، اظهارکرد: در مناطق دارای جاده ایمنی که سلامت ترانزیت و مسافران را به همراه داشته باشد سرمایه‌گذاری‌های بسیار انجام می شود.

وی یادآوری کرد: با بهره برداری از بزرگراه اهر – تبریز هم‌ زمان مسافرت در این مسیر کاهش یافته و هم موجب رونق و توسعه گردشگری، صنعت و سرمایه گذاری می شود.

فرماندار هریس در پایان با اشاره به اینکه تنها طرح راهسازی اقتصاد مقاومتی استان بزرگراه تبریز – هریس – اهر است، گفت: این بزرگراه راه مواصلاتی ۶ شهرستان و ۱۵ شهر منطقه ارسباران و همچنین راه ارتباطی به استان اردبیل ازطریق مشکین شهر است.

 

منبع: ایرنا