به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی جنتی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح به منظور مدیریت بهتر بخش‌های دیالیز و ارائه خدمات مطلوب‌تر در نقاط مختلف استان و در راستای ارتقای بهره‌وری اجرایی می‌شود، اظهار کرد: واگذاری بخش های دیالیز به شرکت های خصوصی در شهرستانهای آذرشهر و مرند شروع شده است و پس از بررسی های کارشناسی به کل استان تعمیم داده خواهد شد.

وی افزود: شرکت های غیردولتی و خصوصی از طریق فراخوان عمومی شناسایی و پس از بررسی‌های فنی، مالی و تخصصی و صلاحیت عمومی آنها، صلاحیت تعدادی از شرکت های متقاضی تایید و از طریق مناقصه برای ارائه خدمات انتخاب می‌شوند.

جنتی گفت: بر اساس این قرارداد، شرکت‌های خصوصی متعهد خواهند شد تا مراکز دیالیز و تجهیزات و مواد اولیه مربوط به دیالیز را براساس استانداردهای مورد تایید و با نظارت دانشگاه تهیه، تجهیز کرده و به ارائه خدمات بپردازند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع  دانشگاه تاکید کرد: با توجه به اینکه کل هزینه دیالیز توسط بیمه‌های پایه پرداخت می‌شود از این رو واگذاری بخش‌های دیالیز را می تواند به بهبود دسترسی، ارتقای کیفیت خدمات و بهبود بهره وری منجر شود.

منبع: فارس