به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نادر کمالی اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال ۱۰۸ حادثه شامل ۱۰۰ مورد انفجار و هشت مورد گازگرفتگی در استان آذربایجان شرقی روی داد که در نتیجه آنها ۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و ۱۲ نفر نیز در اثر انفجار ناشی از نشت گاز جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال‌های ۱۴۰۰ با ۱۱ فوتی و ۱۴۰۱ با ۱۵ فوتی صعودی بود و به ۲۲ فوتی افزایش یافت.

کمالی افزود: در هشت ماهه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۰۴ حادثه شامل ۱۰۱ مورد انفجار با چهار فوتی و سه مورد مسمومیت با هفت فوتی و در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ۹۰ مورد انفجار با هفت فوتی و هفت مسمومیت با هشت فوتی ثبت شد.

وی اعلام کرد: بیشترین فوتی‌ها و حوادث در تبریز در مناطق مارالان، باغمیشه، رسالت، لاله و عباسی روی داد و نیاز است برای این مناطق طی امسال برنامه‌های فرهنگی و بازدارنده طراحی و ارائه شود.

کمالی مهمترین علت بروز حوادث گاز را مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن اعلام کرد و گفت: مسدود بودن دودکش و تامین نشدن هوا برای سوختن کامل گاز از علل اصلی بروز این حوادث به شمار می‌رود و نیاز است مشترکان هر سال قبل از شروع فصل سرما کنترل‌های لازم را با دقت انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان