به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیمین خیاط‌زاده با بیان اینکه حدود ۲۳ الی ۲۵ درصد نمونه‌های مثبت، آنفلوآنزا است، گفت: تعدادی کووید ۱۹ مثبت هم وجود دارد که نسبت به آنفلوآنزا کمتر است.

وی ادامه داد: ویروس‌هایی که باعث ایجاد موارد مشابه به سرماخوردگی  می‌شوند همچنان در چرخه هستند.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا در بین کودکان و دانش‌آموزان بیشتر بوده و این روند احتمال دارد تا اواخر آذرماه ادامه پیدا کند، گفت: توصیه می‌کنیم دانش‌آموزانی که دارای علائم هستند در مدرسه حضور پیدا نکنند و بعد از گذراندن دوره‌ی حاد بیماری حتما با ماسک در مدرسه حضور یابند.

خیاط‌زاده با بیان اینکه افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند با ماسک در فضاهای بسته حضور پیدا کنند، افزود: این افراد و به ویژه مادران باردار باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اهتمام بورزند.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد بستری کسانی هستند که بیماری زمینه‌ای داشته و سابقه تزریق واکسن ندارند، گفت: هنوز هم برای تزریق واکسن آنفلوآنزا دیر نشده و عموم مردم با رعایت بهداشت فردی، شستشوی مکرر دستان، استفاده از ماسک و عدم حضور در فضاهای بسته در کاهش این بیماری سهیم باشند.

وی تصریح کرد: مدارس باید به سیستم تهویه مجهز بوده و معلمان نیز زمانی که تعداد دانش‌آموزان غایب در کلاس بیشتر است درس تازه‌ای را شروع نکند تا نگرانی خانواده‌ها از بابت افت تحصیلی فرزندانشان برطرف شود.

منبع: ایسنا