به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی زاده شامگاه سه شنبه در بازدید از بازار تاریخی اهر گفت: با توجه به اینکه بازار تاریخی اهر علاوه بر مرکز اقتصادی، یک مجموعه فرهنگی و تاریخی می‌باشد، لازم است در حفظ و نگهداری آن بازاریان نیز با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری نمایند.

وی افزود: بازار تاریخی اهر که در اثر زلزله ارسباران آسیب دیده بود توسط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع مرمت و قسمتی از آن هم با مشارکت بازاریان به صورت گنبدی مسقف شده است.

فرماندار شهرستان اهر گفت: آنچه باید در این بازار تاریخی مورد توجه قرار گیرد، حفظ آن به عنوان یک مجموعه فرهنگی و تاریخی می‌باشد که لازم است هرگونه مرمت و بازسازی مغازه‌ها زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی باشد.

فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه گردشگران داخلی و خارجی از این بازار تاریخی بازدید می‌نمایند، از بازاریان انتظار داریم از قرار دادن بیش از حد اقلام مغازه‌ها در راسته‌ها خودداری کنند.

غنی زاده گفت: با توجه به اینکه بازار تاریخی اهر در هسته مرکزی شهر قرار دارد لازم است نسبت به ساماندهی مشاغل سیار و همچنین پارک خودروها در محوطه آن اقدام شود.