به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا رسول زاده با بیان اینکه راهداران در حال بازگشایی مسیر این روستا‌ها هستند، گفت: این روستا‌ها در مسیر‌های اهر – ورزقان، اهر – کلیبر، اهر – مشکین شهر و خواجه – ورزقان قرار دارند و راهداران روز گذشته ۷۴۰ مورد اقدام به بازگشایی راه‌های ارتباطی روستا‌های استان در مسیر‌های مختلف کردند، ولی کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستا‌ها را بست.

وی اظهار کرد: هم اکنون تمامی راه‌های شریانی و اصلی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد و با تلاش راهداران، راه ارتباطی روستا‌های بسته شده نیز تا اواخر امروز بازگشایی می‌شود.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: شب گذشته در مسیر اهر – کلیبر راهداران با امدادرسانی به چهار خودروی گرفتار در برف و کولاک ۱۵ سرنشین این خودرو‌ها را از مرگ نجات و در راهدارخانه سامبران اسکان دادند.

رسول زاده ادامه داد: همچنین راهداران مستقر در راه‌های حومه شهرستان‌های اهر و ورزقان، شب گذشته به ۱۲۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و با بازگشایی راه و هدایت آنها به مسیر‌های خود موجب شدند تا این خودرو‌ها به مقصد خود حرکت کنند.

وی یادآور شد: در عملیات زمستانی راهداران استان در شب گذشته و بامداد امروز بیش از ۶۰ هزار کیلومترباند برفروبی و نمک و شن پاشی شد.

رسول زاده از رانندگان و مسافران خواست به هنگام بارش برف و کولاک از سفر به مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودداری و در صورت ضرورت سفر قبل از حرکت از طریق تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir از آخرین وضعیت آب و هوایی جاده‌ها اطلاع کسب کنند.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در روز‌های اخیر شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه‌ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه‌ها و ارتفاعات برف از یک متر و نیم بیشتر شد.

بنا به گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بیشترین بارش در منطقه ارسباران به ویژه شهر‌های اهر، ورزقان، کلیبر و هوراند اتفاق افتاده است و تا اواسط هفته آینده سامانه بارشی وارد استان نخواهد شد و جوی پایدار حاکم می‌شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا است و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما