به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن گلی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی در اختتامیه سومین دوره جشنواره ملّی عکس ارسباران، گفت: هنر عکاسی مهم‌ترین هنر عصر بشریت است که در بطن زندگی انسان‌ها آمیخته شده و در قالب موبایل، تصویر و غیره این هنر در زندگی بشریت به پیش می‌رود.

وی با اشاره به تاریخچه پیدایش عکس و هنر عکاسی تا عصر حاضر ادامه داد: هنر عکاسی دریچه توسعه و پیشرفت جوامع بشری می‌باشد.

گلی افزود: یک عکس معنادار می‌تواند به پیشرفت و توسعه اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و غیره جوامع منجر شود و هنرمند عکاس با تصویر کشیدن عکس زندگی شهری و روستایی، مناطق تجاری و گردشگری می‌تواند در رونق اقتصادی و توسعه یک جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه عکاسان هنرمندانی تیزهوش، نکته سنج و هوشمند هستند، گفت: عکاسان زیبایی‌هایی را به تصویر می‌کشند که شاید برای دیگران قابل درک نباشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صنعت گردشگری را مهم‌ترین صنعت برای توسعه و پیشرفت اقتصادی و ایجاد اشتغال در جوامع پیشرفته عنوان کرد و افزود: منطقه ارسباران با طبیعت بکر و گردشگری که دارد می‌تواند به قطب گردشگری در سطح استان و حتی کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای هنر عکاسی در شهرستان اهر، بیان کرد: هنرمندان عکاس این شهرستان می‌توانند با خلق آثاری بی نظیر از مناطق گردشگری و سوغات این شهرستان و منطقه ارسباران در قالب عکس، کتاب، اینترنت و رسانه در سطح کشور و دنیا زمینه را برای توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری و تبدیل این منطقه به قطب گردشگر اقدام کنند.

گلی در ادامه به بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را مهم برشمرد و بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای تاکید کرد و افزود: با حضور حداکثری در انتخابات سرنوشت خودمان را رقم خواهیم زد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها، هنرمندان و اصحاب قلم در خصوص ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات افزود: ابزار هنر مهم‌ترین وسیله برای تبیین و تشویق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای می‌باشد که باید هنرمندان در این خصوص توجه ویژه کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز در این مراسم با اشاره به وجود ۶ انجمن فعال هنری در این شهرستان گفت: انجمن عکاسی این شهرستان یکی از موفق‌ترین انجمن‌های هنری در سطح کشور می‌باشد.

الیاس ممی پور افزود: انجمن عکاسی اهر با داشتن اعضای فعال خود بیشترین افتخارات هنری را دارند که در سطح بین المللی و ملّی حرفی برای گفتن دارد.

وی، یکی از اساتید بنام و شایسته هنر عکاسی اهر را استاد محمدرضا بهمرام از پیشکسوتان این رشته هنری برشمرد و گفت: بهمرام از مدیران شایسته و لایق در زمان تصدی رئیس انجمن عکاسی این شهرستان بود که بیشترین موفقیت های این انجمن را مدیون این هنرمند هستیم.

ممی پور در ادامه با تقدیر از حمایت مسئولان استانی و شهرستانی در برگزاری سومین دوره جشنواره عکس ارسباران، افزود: امروز شاهد برگزاری موفق سومین دوره این جشنواره در سطح ملی هستیم و امیدواریم با حمایت های همه جانبه مسئولان استانی و شهرستانی این جشنواره در سال‌های آینده به صورت بین المللی و پرشکوه‌تر برگزار شود.

دبیر سومین دوره جشنواره عکس ارسباران نیز در این مراسم گفت: سومین دوره جشنواره ملی عکس ارسباران در اوایل مردادماه سال جاری با عنوان زیبایی‌های ارسباران در چهار بخش سوغات، مستند اجتماعی، موبایل و دانش آموزی اعلام فراخوان داد.

سعید قاسمی افزود: خوشبختانه در این دوره از جشنواره عکس ارسباران ۱۸۰۰ اثر از هنرمندان برخی از استان های کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری ۱۷ اثر از هنرمندان از جمله؛ ۴ اثر در بخش مستند اجتماعی، سه اثر در بخش سوغات، پنج اثر در بخش موبایل پنج اثر در بخش دانش آموزی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

وی گفت: در این دوره از جشنواره عکس ارسباران در بخش مستند اجتماعی، علی اصغر یوسفی از اراک” نفر اول”، امیر یوسفیان اهری از اهر”نفر دوم”، بهزاد عظیمی از تبریز “نفر سوم” و ابراهیم علیپور از بانه “شایسته تقدیر”، در بخش سوغات ارسباران نیز هادی برومند نژاد از اهر “نفر اول”، مینا نوعی از تبریز” نفر دوم” و اصغر ازدست از اهر “نفر سوم” را کسب کردند و در بخش موبایلی نیز نفرات برگزیده بصورت همسطح “مهدی ایمانی از اهر”،” علیرضا رحمانی از تاکستان”، “حسنیه اکبری کامران وند از تبریز، زهرا گوزلی از اهر و جواد ابراهیم پور از اهر” و در بخش دانش آموزی نفرات برگزیده به صورت همسطح “ائلیار قربان موحد از مدرسه شهید فتحی”،” حدیث زرگریان اهری از مدرسه صدر ولایت”، “حنانه زارعی از مدرسه شهید عمله زاده”،” تینا اسدی از مدرسه شهید عمله زاده” و “آرمین شبیهی از مدرسه شهید هاشمی نژاد” عنوان کرد.

گفتنی است، در اختتامیه سومین جشنواره ملّی عکس ارسباران با حضور حسن گلی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان استانی و شهرستانی علاوه بر اهدای لوح تقدیر و هدایایی به نفرات برگزیده و افتتاح نمایشگاه عکس ارسباران از مقام هنری استاد محمدرضا بهمرام پیشکسوت هنر عکاسی و پرافتخارترین عکاس در سطح استان تجلیل شد.

منبع: ایسنا