به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه هماهنگی پنجمین یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران ضمن اعلام اینکه مردم و اهالی منطقه ارسباران (قره داغ) همواره پای ولایت، نظام و انقلاب ایستاده اند. اظهار داشت: ۱۲۰۰ شهیدی که مردم منطقه ارسباران تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده مصداق عینی شجاعت، ایثار، فداکاری و رشادت مردم این منطقه است.

وی تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه والای شهدا را از وظایف مسئولین برشمرد و افزود: بایستی اقداماتی انجام دهیم تا یادواره های شهدا بر افکار عمومی علی الخصوص جوانان تأثیرگذار باشد و در عین حال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج شود.

فرماندار اهر در ادامه با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان همواره در معرض تهدید دشمنانی قرار دارد که با اصل نظام، انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت مخالف هستند، گفت: آشنایی نسل جوان جامعه با اصول انقلاب و فرهنگ ایثار شهادت بی تأثیر نیست چون همین قشر در آینده پرچم دار نظام و انقلاب خواهند بود.

محمودی تأکید کرد: اگر می گوییم نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی حاصل خون شهدا، رشادت و فداکاری رزمندگان اسلام است، می بایست این تفکر را در عمل به جوانان نشان دهیم.

وی افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی در دنیا و منطقه حرف هایی برای گفتن دارد و به قدرت منطقه ای تبدیل شده، یقین بدانیم که این اقتدار و سربلندی امروز ما مرهون از خودگذشتگی شهدا بوده است.

فرماندار شهرستان اهر در پایان بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص قشرهای جوان تأکید کرد و گفت: مسئولیت ایجاب می کند تا اهداف و آرمان های شهدا را برای جوانان تبیین کنیم که بدانند شهدا برای دفاع از خاک میهن اسلامی و ناموس از جان خود گذشتند تا امروز ما در آرامش، امنیت و رفاه زندگی کنیم.