به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان اهر با بیان اینکه بزرگ ترین اقدام هر انسان مشارکت در کارهای حسنه و خیرخواهانه است، گفت: مهم نیست هر کسی چه میزان به جشن گلریزان و آزادسازی زندانیان محکومین مالی هزینه می کند بلکه مهم نفس عمل خیرین و مردم و حضور فعال در امور خیریه است.

وی اضافه کرد: کمک واحدهای صنعتی و معدنی و تولیدی منطقه به جشن گلریزان و ستاد دیه آذربایجان شرقی در راستای آزادسازی زندانیان محکومین مالی و جرائم غیرعمد نشان دهنده توجه این واحدها به کارهای حسنه است.

فرماندار اهر، جشن گلریزان و رفع مشکلات زندانیان و خانواده های آنان را ترویج فرهنگ انفاق در جامعه عنوان کرد و گفت: لازم است تا با مشارکت و حضور فعال در اینگونه جشن ها، فرهنگ انفاق و حس نوع دوستی در جامعه ترویج و تقویت شود چرا که با این اقدام و درک درست از شرایط و مشکلات نیازمندان می تواند به ترویج و گسترش فرهنگ انفاق و احسان مؤثر واقع شود.

محمودی با تأکید بر اینکه کمک به زندانیان نیازمند و آزادی آن ها در واقع نجات خانواده او از آسیب های اجتماعی به حساب می آید، خاطرنشان کرد: وقتی خیرین در مراسمات و مناسبت های مختلفی همچون جشن گل ریزان حضور فعالی دارند و برای آزادی زندانیان مجدانه تلاش می کنند، نشان می دهد که خیرین در قبال زندانیان و خانواده های آن‌ها احساس تکلیف و وظیفه می کنند.

وی در پایان کمک به آزادی ۵۹ زندانی محکومین مالی و جرائم غیرعمد طی سال گذشته در اهر را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار داشت: وقتی می بینیم ۵۹ خانواده با بازگشت سرپرستشان به جمع خانواده خوشحال می شوند، آن وقت متوجه می شویم که خیرین شاهکار کرده اند.

گفتنی است در جشن گلریزان شهرستان اهر ۱۴۰ میلیون تومان جمع آوری و زمینه آزادی ۴۶ زندانی فراهم شد.