به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زین العابدین مردانیان در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران گفت: پنجمین یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران، در روز ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ با حضور خانواده های معزز شاهد و ایثارگر شهرستان های اهر، ورزقان، هوراند، کلیبر و خداآفرین در شهرستان هوراند برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز به پشتوانه شهدا در بلندای قله اقتدار هستیم و وظیفه‌ داریم با پیروی از راهشان و تکریم آنان دینمان را ادا کنیم، افزود: برگزاری یادواره های شهدا از اقدامات اساسی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و نوجوانان است و نهادینه شدن این فرهنگ عاشورایی در سطح جامعه باعث بیمه شدن کشور از گزند دشمنان خواهد شد.

فرماندار هوراند در ادامه گفت: شهدا و ایثارگران انسان های وارسته ای هستند که با شجاعت و دلاورمردی تا آخرین نفس به دفاع از میهن اسلامی پرداختند که امنیت و آرامش کنونی کشور مرهون و وامدار فداکاری های آنان است.

مردانیان در پایان با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: این دهه فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی نهضت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران است.