به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی توکلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات کارگروه حمایت و رفع موانع تولید شهرستان اهر افزود: در این جلسه با مساعدت و پیگیری‌های فرماندار ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به تعداد ۷ طرح خدماتی، تولیدی و صنعتی از قبل بازدید شده، مصوب و جهت پرداخت به صندوق کارآفرینی ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: همچنین طرح مشوق های بیمه‌ای که فرصت استثنایی برای کارفرمایان می‌باشد، در این جلسه بررسی شد؛ بر اساس این طرح، در صورت استخدام تحصیل‌کردگان دانشگاهی دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر، کارفرمایان از پرداخت ۲۳ درصد سهم کارفرمایی حق بیمه معاف می‌باشند .

وی اضافه کرد: همچنین از دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شهرک‌های صنعتی درخواست شد که به بخش‌های زیرمجموعه خود اطلاع‌رسانی کنند تا شاهد استفاده حداکثری شهرستان اهر از مشوق بیمه‌ای یاد شده توسط کارفرمایان باشیم.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر ادامه داد: علاوه بر این ۳۶۰ میلیون تومان برای مشاغل خانگی اهر تسهیلات اختصاص داده شده بود که کیفیت پرداخت آن در این جلسه بررسی شد.