به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، رسول خدابخش عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ورودی اهر از سمت جاده کلیبر؛ از ارائه طرح ساماندهی ورودی شهر اهر و نظارت بر ساخت و سازها به استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از تشدید معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در ورودی شهر اهر؛ بهتر است طرحی جهت تعرض، تجاوز و تعدی جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرستان اهر افزود: اگر قوانین به درستی و در شرایط زمانی مختلف اجرایی می‌شد قطعاً شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در خارج از محدوده شهری نبودیم.

وی با اشاره به این‌که ساماندهی ۲۰ واحد خرید و فروش ضایعات در ورودی شهر اهر از سمت جاده کلیبر ضروری است، یادآور شد: از اراضی تحت اختیار اداره راه و شهرسازی جهت ساماندهی ضایعات فروشان به صورت اجاره بها واگذار می‌شود و در هر حال باید این معضل حل شود و شهرداری اهر در این راستا به دنبال منافع و درآمد نباشد.

خدابخش همچنین از ممنوعیت هرگونه ساخت‌وساز در ورودی شهر اهر از جاده کلیبر تا اطلاع ثانوی خبر داد، تأکید کرد: اکیپ‌های نظارتی جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بر مسیر ورودی اهر از جاده کلیبر فعال‌تر شده و شهرداری اهر اجازه ندارد تا به ساخت‌وسازها چراغ سبز نشان دهد.