به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: امسال بخاطر شیوع بیماری کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن ثبت نام و آموزش حضوری نوآموزان پیش دبستانی ، در وزارت آموزش و پرورش تدبیری برای حل این مسئله اتخاذ و ” طرح ملی پوشش سراسری مجازی و رایگان نوآموزان پیش دبستانی ” ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: با شعار «هر دبستان دولتی یک پایگاه پیش دبستانی» در کلیه مناطق و نواحی استان و با پیگیری مستمر موضوع، توانستیم در جذب و  پوشش نوآموزان پیش دبستانی به جایگاه اول کشوری دست یابد.

این مقام مسئول یادآور شد،  در این راستا در استان آذربایجان شرقی با اجرای گسترده طرح و با اتخاذ راهکارهای مختلف شناسایی و جذب مخصوصا  استفاده از روش ها و کانال های مختلف از جمله؛ ثبت نام غیرحضوری از طریق سامانه راهبران، لیست اسمی اخذ شده از مراکز بهداشتی، و شعار هر دبستان  دولتی یک پایگاه پیش دبستانی که از عوامل تسریع کننده پوشش نوآموزان استان وکسب این موفقیت بوده و نوآموزان جذب شده با کلاس بندی در شبکه شاد و با همراهی خوب مربیان و اولیا در حال آموزش هستند.

پاشایی از تلاش و جدیت مدیران مدارس و پایگاه ها، روسا و معاونین آموزشی و آموزش ابتدایی مناطق و نواحی استان در این راستا قدردانی نمود