به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، الیاس ممی‌پور در جمع هنرمندان اهری با اشاره حضور فعال انجمن‌های تئاتر، عکاسی و هنرهای تجسمی در شهرستان و کسب رتبه برتر در این رشته‌ها را در سطح ملی و بین‌المللی، نشان از خلاقیت و استعداد ویژه هنرمندان منطقه ذکر کرد.

وی، رسالت خطیر  انجمن‌ها را  کشف و شکوفایی استعدادها در حوزه فعالیت‌شان برشمرد و افزود: تشکیل انجمن‌ها از جمله هنرهای تجسمی باعث رشد و پویایی این رشته‌ها و تمرکز و برنامه‌ریزی مناسب برای پیشرفت آنها شده  تا با برنامه‌ای هدفمند گام‌های عملی در امر آموزش، ارتقاء کمی و کیفی محصولات و بازاریابی مناسب تولیدات خود بردارند.
ممی‌پور یادآور شد: وظیفه انجمن‌ها سیاستگذاری در حوزه کاری‌شان بوده و ارائه برنامه‌های تخصصی بسترهای لازم را  برای برگزاری جشنواره‌ها، ایجاد نمایشگاه و شناساندن تولیدات و معرفی هنرمندان فراهم می‌کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، گفت: راه‌اندازی گذر فرهنگی در محل‌های  پر تردد که مجموعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری در آن فعالیت می‌کنند در فضای بیرونی آن پیاده‌راهی برای عرضه هنر خیابانی، هنرهای آیینی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری  باشد، جزو برنامه‌ها و پیگیری‌های این اداره است.
این مقام مسوول متذکر شد: ضرورت دارد، هیات مدیره  انجمن هنرهای تجسمی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط ( فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و میراث فرهنگی ) پیگیر باشند تا با ایجاد محلی مناسب شاهد ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در اهر باشیم.
ممی‌پور، ایجاد بانک اطلاعاتی کامل و منسجم از هنرمندان را از دیگر موارد ضروری برشمرد و گفت: می‌توان با احصاء و شناسایی کامل هنرمندان، نسبت به عضویت آنان در صندوق اعتباری هنر و انجام کارهای بیمه و هنر کارت اقدام کرد.
وی،  برگزاری  جشنواره‌ای در حد کلان همانند جشنواره سراسری تئاتر و عکس، برای هنرهای تجسمی توسط این انجمن را ضروری برشمرد و خواستار برنامه‌ریزی لازم در این خصوص شد.
ممی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: این شهرستان در ۶ انجمن شامل: انجمن هنرهای نمایشی، خوشنویسی، عکاسی، هنرهای تجسمی، موسیقی و ادبی با عضویت بیش از ۱۵۰ نفر فعالیت دارند.