به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نوراله مرادی گفت: وقتی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به طور مداوم ۱۵ سال است که برگزار می‌شود، نشان‌گر وجود ظرفیت هنر در اهر است در حالی که بسیاری از جشنواره‌ها به دلیل نبود ظرفیت تعطیل شده‌اند.
وی افزود: اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی بایستی در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران نقش ایفا کند و لازم است تا حضور محیط زیست در این جشنواره پُررنگ‌تر شود.
مرادی ابراز داشت: نمایش آثار محیط زیستی در جشنواره‌ای با ظرفیت بالا همچون تئاتر کوتاه ارسباران موضوعی است که می‌توان با خلق آثار هنری؛ اهمیت و جایگاه محیط زیست را تبیین کرد.
وی همچنین ادامه داد: محیط زیست به وجود تئاتری‌ها و هنرمندان نیاز دارد، چراکه ابزار هنر و تأثیرگذاری تئاتر بسیار بیشتر از سینماست و تأکید ما بر این است حتماً در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران بایستی بخش محیط زیستی داشته باشیم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حتی سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند برای آثار محیط زیستی در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران؛ داور نیز معرفی کند، چراکه قره‌داغ با داشتن ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری، طبیعی و تاریخ پُرافتخارش به حفاظت محیط زیست نیز نیازمند است و این فرهنگ‌سازی بدون ابزار هنر محقق نمی‌شود.