به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اتابک جعفری گفت: در بحث تعرفه‌ها با افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف‌، سعی در کنترل الگوی مصرف شده است و اگر رعایت نکنند، مطابق جداول طراحی‌شده از نیم ساعت تا ۵ ساعت با قطع آب موجه خواهند شد.

وی افزود: امیدواریم به این مرحله نرسیم و با همکاری مردم، مصرف مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: با همکاری مردم و تلاش بی‌وقفه همکاران شرکت‌های آب و فاضلاب قطعی برنامه‌ریزی‌شده آب نداریم.

جعفری درباره وضعیت ذخیره سدهای کشور گفت: میزان بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت در کشور ۲۲درصد کاهش‌یافته و ذخیره حال‌ حاضر سدهای کشور ۲۶.۵ میلیارد مترمکعب است که این میزان ۵۳ درصد ظرفیت کل مخازن سدهاست.

وی ادامه داد: رعایت الگوی مدیریت مصرف با وجود افزایش جمعیت به‌ویژه در بخش خانگی ارتقا یافته است و در سایر مصارف (غیر خانگی) هم نیازمند بهبود رفتار مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در باره نحوه برخورد با صاحبان استخرهای خانگی در شهری مثل تهران که به دلیل مصرف بیش از حد آب از سوی بخش کوچکی از جمعیت موجب تضییع حقوق سایر شهروندان می‌شوند خاطرنشان کرد: عموم مردم یعنی ۶۵ درصد جمعیت کم‌مصرف و در حد الگو هستند، ۲۵ درصد پرمصرف و بیش از الگو مصرف می‌کنند و ۵ درصد بد مصرف هستند که در شهر تهران این ۵درصد جمعیت، حدود ۱۵ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند که در وهله اول درخواست توجه بیشتر و رعایت الگوی مصرف از سوی آن‌ها را داریم.

مشاور وزیر نیرو از تلاش‌ شرکت‌های آب و فاضلاب برای کاهش هدررفت شبکه توزیع خبر داد و گفت: هم‌اکنون حدود ۲۰ درصد هدررفت داریم که این عدد بزرگی است و تلاش می‌شود به‌زودی به ۱۰ تا ۱۳درصد رسیده و مدیریت شود.

جعفری درباره آب‌رسانی به روستاها در قالب طرح جهاد آب‌رسانی افزود: با تصویب این طرح از اسفند سال گذشته آب‌رسانی به روستاها با همکاری نهادهای انقلابی و بخش خصوصی و همکاران آب و فاضلاب بسیار جدی‌تر پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ما برای حدود پنج هزار روستا آب‌رسانی سیار داریم که در تابستان تعداد این روستاها به هفت هزار هم می‌رسد و شرایط را برای روستاییان سخت و دشوار می‌کند، بر اساس این طرح آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا پیش‌بینی شده که از این میزان آب‌رسانی به هفت هزار روستا از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سه هزار روستا بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: همچنین در تلاشیم پنج هزار روستا از سوی خیرین آب‌رسان به این عدد افزوده شود.

به گفته جعفری در مرحله اول تلاش می‌شود میانگین سرانه آب‌رسانی روستایی به ۹۲ درصد برسد و در هدف نهایی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آب‌رسانی شوند.

منبع: ایرنا