به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر شجاعی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر ضمن اعلام اینکه موزه تعلیم و تربیت منطقه ارسباران در این شهرستان راه اندازی می شود، گفت: آموزش و پرورش شهرستان اهر ۱۰۴ سال قدمت دارد که این موزه می تواند زمینه ای برای نشان دادن هویت و تاریخ تعلیم و تربیت در منطقه باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش اهر سرسلسله آموزش و پرورش های منطقه ارسباران است و از نظر اسناد بسیار غنی است که اسناد و اشیاء آموزشی و پرورشی منطقه جزو محورهای این موزه خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر تأکید کرد: فضای لازم برای راه اندازی موزه تعلیم و تربیت منطقه ارسباران در شهرستان اهر وجود دارد ولی برای دایر کردن آن به منابع مالی نیاز خواهیم داشت که امیدواریم با بهره گیری از برکات وجود خیرین و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بتوانیم این موزه را دایر کنیم.

شجاعی در ادامه ضمن اعلام اینکه بایستی رشته های تحصیلی هنرستان ها در اهر متناسب با نیاز شهرستان و کشور بومی سازی شود، گفت: در حال حاظر لازم است تا رشته های ناکارآمد را شناسایی و رشته هایی که متناسب با نیاز شهرستان است و بازار کار دارد را در هنرستان ها تدریس و آموزش داده شود.

وی در پایان نیز با اشاره به اینکه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که از آن به عنوان دهه فجر یاد می شود، یک جشن ملی است، گفت: در ارتباط با برنامه های دهه فجر جلسات متعددی برگزار شده و وظیفه آموزش و پرورش اهر نیز هدایت و برگزاری برنامه های ستاد دانش آموزی ایام الله دهه فجر در شهرستان است.